کاربری بین‌المللی مساجد کانون توجه امت اسلام باشد
کد خبر: 4091450
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
رئیس دبیرخانه شورای سمن‌های اسلامی مالزی در کنفرانس وحدت:

کاربری بین‌المللی مساجد کانون توجه امت اسلام باشد

رئیس دبیرخانه شورای سمن‌های اسلامی مالزی با بیان اینکه ما مسلمانان بیش از چهار و نیم میلیون مسجد داریم، اما به مساجد در سطح میدانی توجه نمی‌شود، تصریح کرد: امت اسلامی باید در چنین کانون‌هایی با هم متحد شوند و بین‌المللی شدن مساجد را باید در دستور کار قرار دهیم.

عزمی عبدالحمید، رئیس شورای مشورتی مالزی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، عزمی عبدالحمید، رئیس دبیرخانه شورای سمن‌های اسلامی مالزی امروز، 20 مهر در مراسم افتتاحیه سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون وحدت، گفت: امروز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در کنترل مسلمانان نیست؛ صندوق بین‌المللی پول، سازمان تجارت جهانی و ... توسط صهیونیست‌ها کنترل می‌شوند و برای مسلمانان تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: مرجع ما باید مکه باشد، حال آنکه نگاه ما به لندن، پکن، مسکو و ... است؛ مرجع خود را از دست داده و خود را گم کرده‌ایم. الان وضعیت به‌گونه‌ای است که مسلمانان پول واحد ندارند، لباس دیگران را می‌پوشیم و غذای آنها را می‌خوریم.

عبدالحمید تأکید کرد: ما علما موظفیم خود را سازماندهی کنیم برای اینکه وحدت داشته باشیم. وزرا و رؤسای کشورهای اسلامی باید وحدت را به شکل عملی پیاده‌سازی کنند. ما نزد خود سازمان همکاری اسلامی، بانک توسعه اسلامی و ... را داریم اما باز هم متحد نیستیم. رهبران اسلامی ما هم برخی ملاحظات سیاسی دارند و گاهی با هم متحد نیستند و علمای ما دچار اختلاف هستند.

وی ادامه داد: همه ما باید وارد میدان شده و در سطح عملی اقداماتی را در زمینه وحدت انجام دهیم و آن را به عنوان دستور کار اصلی در برنامه خود داشته باشیم.

 رئیس دبیرخانه شورای سمن‌های اسلامی مالزی خاطرنشان کرد: ما مسلمانان بیش از چهار و نیم میلیون مسجد داریم، اما چرا به مساجد در سطح میدانی توجه نمی‌شود؟ امت اسلامی باید در چنین کانون‌هایی با هم متحد شوند و بین‌المللی شدن مساجد را باید در دستور کار قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما الان در وضعیتی قرار داریم که دنیا دچار بحران است و بنا به گفته رئیس جمهور ایران، باید سرمایه‌ها و از جمله جوانان خود را بسیج کنیم و پاسخی برای این بحران‌ها داشته باشیم.

عبدالحمید یادآور شد: آنچه امروز به آن نیاز داریم، آگاهی و دشمن‌شناسی است و همه ما برادر هستیم، هرچند ممکن است در کشورهای متعددی زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز سیاست خارجی کشورهای اسلامی بسیار متشتت است و برخی از آنها متأسفانه به عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی آورده‌اند. از آن سو دشمنان تلاش می‌کنند، برنامه‌های اسلام‌هراسی را بیش از پیش ترویج دهند و با ایجاد اختلاف و درگیری بیشتر در بین کشورهای اسلامی اقتصاد و سرمایه‌های این کشورها را تحت کنترل خود درآوردند.

رئیس دبیرخانه شورای سمن‌های اسلامی مالزی بار دیگر تأکید کرد: ما مسلمانان باید مصوبه قوی داشته و راه حل‌های عملی برای برون‌رفت از مشکلات خود داشته باشیم تا ان‌شاءالله در سال‌های آینده کنفرانس به نتایج عملی بهتری در زمینه وحدت، دست پیدا کنیم.

انتهای پیام
captcha