تلاش شهید سلیمانی برای نشان دادن مظلومیت فلسطینیان به جهان
کد خبر: 4091605
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
شیخ غازی حنینه تأکید کرد:

تلاش شهید سلیمانی برای نشان دادن مظلومیت فلسطینیان به جهان

رییس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان ضمن تمجید از تلاش‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین گفت: شهید سلیمانی برای نشان دادن مظلومیت فلسطینیان به جهان بسیار تلاش کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، شیخ غازی حنینه، رییس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان در نشست مجمع عمومی سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح امروز برگزار شد، تصریح کرد: بیان سختی و مشکلات چند ساله فلسطینیان و همچنین آزادی فلسطین بر دوش ما مسلمانان جهان است.

این عالم لبنانی تأکید کرد: ما باید تمامی سعی خود را برای از بین بردن تفکر تروریستی بکار گیریم و باید در این راه بر اموری تکیه کنیم که بر وحدت اسلامی اصرار دارد.

‌شیخ حنینه عنوان کرد: دشمنان اسلام و استکبار جهانی بعد از جنگ جهانی اول با تفرقه و دشمنی دست به تجزیه کشورهای اسلامی زدند؛ البته بعد از پیروزی انقلاب و رفتن راهی که همانا تقریب و وحدت کشورهای اسلامی بود، این تهدیدها فروکش کرد.

وی افزود: جهان امروز‌ با مشکلاتی همچون بحران اوکراین، کمبود نفت در اتحادیه اروپا، جنگ در بحرین و یمن مواجه است و در این بین جهان غرب که خود دچار درگیری است دست به تبلیغات گسترده علیه اسلام زده است.

رییس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان گفت: ما نباید اجازه دهیم که خطری جهان اسلام را تهدید کند.

حنینه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در عرصه مقابله با جنگ نرم به دستاوردهای خوبی رسیده است، تصریح کرد: آمریکا می‌گوید که می‌خواهد زندگی مردم خاورمیانه را عوض کرده و بهبود بخشد؛ در حالی که ما از آنان چیزی جز جنگ، تفرقه و کشتار ندیدیم.

با عمل به فتوای حضرت آیت الله خامنه ای می توان با تفرقه مبارزه کنیم

سید ثاقب اکبر، رئیس مؤسسه البصیره پاکستان، طی سخنانی در نشست عمومی سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، با اشاره به فتوای حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره تحریم اهانت به مقدسات اهل سنت، خاطرنشان کرد: ما با عمل به این فتوا می‌توانیم بسیاری از تقابل‌ها و رویارویی‌ها را کنار بگذاریم و با تفرقه مبارزه کنیم.

وی به توطئه‌های دشمنان در جهت ایجاد تفرقه میان مردم پاکستان اشاره کرد و گفت: پاکستان در واقع قربانی توطئه‌های دشمنان اسلام در راستای ایجاد فرقه‌گرایی است.
 
ثاقب اکبر افزود: مسلمانان مذاهب مختلف در پاکستان بر اساس آموزه‌های مذهبی هر یک از مذاهب رفتار کرده و هرکدام پیرو علمای مذهب خود هستند. اما اگر علمای فرق اسلامی بتوانند بر مشترکات مسلمانان تأکید کنند وحدت در این کشور محقق خواهد شد.
 

وی در پایان به مسئله فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: ما باید مسئله فلسطین را بسیار مهم شمرده و در دستور کار خود قرار دهیم. همانگونه که امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز از مسئله فلسطین حمایت کرده‌اند؛ لذا با توجه به اینکه چندین هزار فلسطینی طی چند دهه اخیر به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند ما نیز باید از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

انتهای پیام
captcha