ضرورت ترویج امور دینی و فرهنگی با کلام پیامبرگونه
کد خبر: 4091841
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
معاف تاکید کرد:

ضرورت ترویج امور دینی و فرهنگی با کلام پیامبرگونه

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نیاز امروز جامعه برای بیان ویژگی‌های پیامبر اکرم محمد مصطفی(ص) گفت: برای جذب مؤثر حداکثری باید با لحنی مهربان با مردم سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه چهارمین دوره سراسری و دومین دوره بین‌المللی مسابقات قرآن کریم مشکات با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با شرکت‌کنندگان سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار کرد: مؤلفه‌ها و ویژگی‌های پیامبر خاتم(ص) بسیار زیاد است، خداوند در قرآن به پیامبر خطاب می‌کند که تو قلبی آرام و برخوردی مهربان با مردم خواهی داشت و لذا این در جذب مردم به سوی تو بسیار مؤثر است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرموند پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) برای دنیای اسلام و نخبگان یک اسوه نیکوست که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی با اشاره به سایر ویژگی‌ها و خصوصیات پیامبر اکرم(ص) افزود: متواضع بودن، خوش‌اخلاقی، مهربانی از دیگر ویژگی‌های رسول خداست که باید مورد تأسی قرار گیرد.

وی گفت: خداوند در قرآن خطاب به مردم می‌فرماید‌، ای مردم، پیغمبری رئوف و رحیم از شما برای هدایت و کمک شما آورده‌ایم. این صفات باعث پویایی و ماندگاری دین ما شده است که باید به آن تمسک جست.

معاف با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های پیامبر اعتدال ایشان بود، بیان کرد: امروز ما نیازمند جوانمردی و دستگیری از یکدیگر هستیم. خداوند در قرآن خطاب به مردم می‌فرماید: پیامبری برای شما آوردیم که از دل شما و برای شماست و هر چه برای شما اتفاق می‌افتد او نسبت به آن بی‌تفاوت نیست.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ویژگی دیگر پیامبر اکرم(ص) رحمةللعالمین بودن است و ایشان نسبت به همه مردم مهربان بود. حضرت محمد(ص) اهل عدالت و مساوات بود، ایشان با همه دارای یک رابطه اخلاقی بود و فتوت را رعایت می‌کرد.

وی تصریح کرد: نیاز امروز جامعه ما این است که ویژگی‌های مهم پیامبر(ص) را برشمرده و به آن توجه کنیم و در امور فرهنگی با زبان مهربان با مردم صحبت کنیم تا جذب مؤثری داشته باشیم؛ لذا اگر سیره پیامبر(ص) را نشان داده و درست تبیین کنیم جامعه نورانی خواهیم داشت.

یادآور می‌شود، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز و جمعی از اساتید و چهره‌های قرآنی کشور در تالار شیخ صدوق در جوار حرم مطهر عبدالعظیم‌ الحسنی(ع) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha