اعلام برنامه‌های آموزشی مرکز امور قرآنی اوقاف تا پایان سال
کد خبر: 4101239
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
حمید مجیدی‌مهر بیان کرد:

اعلام برنامه‌های آموزشی مرکز امور قرآنی اوقاف تا پایان سال

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های آموزشی این مرکز تا پایان سال را معرفی کرد، از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طرح حفظ ترتیبی قرآن و برگزاری دوره‌های آموزشی برای داوران و شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن اشاره کرد.

حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به تعیین برنامه‌های عملیاتی شش ماهه دوم این مرکز گفت: بیش از شش عنوان برنامه آموزشی در سطح استانی از سوی ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها و حدود پنج عنوان برنامه آموزشی نیز در سطح ستادی مرکز امور قرآنی در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

وی به بیان برخی از عناوین این برنامه‌های آموزشی پرداخت و افزود: طرح حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن، طرح صحیح‌خوانی قرآن، طرح ترجمه و مفاهیم قرآن، دوره‌های تخصصی ارتقای قاریان و حافظان قرآن و حمایت از جلسات تخصصی حفظ و قرائت قرآن نمونه‌ای از برنامه‌هایی هست که از سوی ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها و با محوریت بقاع متبرکه در حال است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بخشی دیگر از این برنامه‌ها در سطح ستاد مرکز امور قرآنی برگزار می‌شود،‌ تصریح کرد: این مرکز علاوه بر برنامه‌های استانی در راستای عمل به وظایف ستادی خود، برنامه‌های متعددی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

مجیدی‌مهر اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری دوره‌های ارتقای قاریان و حافظان قرآن کریم است، این دوره‌ها شامل «دوره آمادگی و ارتقا ویژه نمایندگان راه‌یافته به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران» و «دوره آمادگی و ارتقا ویژه راه‌یافتگان به مرحله فینال چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم» است.

وی افزود: برگزاری دوره آموزشی تربیت مجریان مسابقات و محافل قرآنی و برگزاری دوره هماهنگی و آموزش داوران دارای مدرک دوره اول و دوم طرح سنجش و ارزیابی داوران مسابقات قرآن بخش دیگری از این آموزش‌ها هست که تلاش شده است در نیمه دوم سال 1401 و تا پایان سال به اجرا در بیاید.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha