تظاهرات گسترده مراکشی‌ها در حمایت از مسجدالاقصی
کد خبر: 4091969
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

تظاهرات گسترده مراکشی‌ها در حمایت از مسجدالاقصی

هزاران نفر از مردم مراکش با برگزاری بیش از 30 تظاهرات در 20 شهر این کشور با محکومیت تجاوزات بی‌سابقه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی حمایت خود را قبله نخست مسلمانان اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، هزاران نفر از مردم مراکش در 20 شهر این کشور برای حمایت از مسجدالاقصی و محکومیت تجاوزات بی‌سابقه صهیونیست‌ها به این مسجد، تظاهرات کردند.

این تظاهرات در پاسخ به فراخوان «انجمن حمایت از مسائل امت اسلام» صورت گرفت. این انجمن پیش‌تر با اعلام روز جمعه به عنوان «روز خشم برای مسجدالاقصی» با شعار «مسجدالاقصی خط قرمز ماست» حضور گسترده مردم مراکش برای اعلام مخالفت با تجاوزها به این مسجد مقدس را خواستار شده بود.

مردم مراکش با شرکت در این تظاهرات اقدامات صهیونیست‌ها در قدس، تلاش برای یهودی‌سازی مسجدالاقصی و همچنین هتک حرمت آن با برگزاری آیین‌های انحرافی را به شدت محکوم کردند. تظاهرات‌کنندگان همچنین حمایت خود را از اسرای فلسطینی که در بند رژیم صهیونیستی هستند، اعلام کردند.

رباط(پایتخت)، فاس، کازابلانکا و دیگر شهرهای بزرگ و کوچک مراکش شاهد برگزاری این تظاهرات بودند. تظاهرات‌کنندگان با تأکید بر ارتباط نزدیک مراکشی‌ها با مسجدالاقصی و حمایت بی‌قیدوشرط خود را از این مسجد و همچنین آرمان فلسطین اعلام کردند.

مردم مراکش همچنین در جریان تظاهرات روز جمعه، سکوت نهادهای رسمی کشورهای عربی و استانداردهای دوگانه غرب و نهادهای بین‌المللی وابسته به آن در قبال مسئله فلسطین را به شدت محکوم کردند.

از سوی دیگر، این تظاهرات فرصتی برای اعلام مجدد رد قاطع هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از جانب مردم مراکش و تقاضا برای قطع این روابط نیز بود.

مردم مراکش با مسجدالاقصی پیوندی تاریخی دارند و یکی از مهم‌ترین باب‌های این مسجد مقدس یعنی «باب المغاربه» به نام مردم این کشور نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
captcha