رفاه مردم در گروی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
کد خبر: 4093179
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
رئیس بنیاد شهید:

رفاه مردم در گروی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

رئیس بنیاد شهید گفت: اگر می‌خواهیم مردم از رفاه قابل قبولی برخوردار باشند نیاز است که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج یابد.

به گزارش ایکنا رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارشنبه‌شب در گفت‌وگوی خبری تلویزیون گفت: فرهنگ ایثار و شهادت مهم است چرا که ریشه آن در احساس عزت و اعتمادبه‌نفس یک ملت است. مردمی قادرند تمدن‌ساز باشند که در گام اول خود و توانایی‌های خود را باور کنند و برای این خودباوری جان خود را فدا کنند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: اگر می‌خواهیم یک سرزمین باعزت داشته باشیم و مردم نیز بتوانند از رفاه قابل قبولی برخوردار باشند نیاز است که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج یابد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در کنار همگان به عنوان هماهنگ‌کننده این امور در حال خدمت است همچنین در این راستا نیز بودجه‌ای برای انجام کارهای فرهنگی در حوزه‌های مختلف اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف این سازمان رسیدگی به مشکلات جامع هدف، اعم از مشکلات معیشتی و اشتغال فرزندان و همچنین برطرف کردن نیازهای درمانی است که با تمام قوا در حال تلاش برای رفع این مشکلات هستیم. تقریباً می‌توان گفت تمام وصیت‌نامه‌های شهدا ثبت و بایگانی شده و ثبت و ضبط خاطرات آنان نیز در حوزه‌های مختلف در حال انجام است.

قاضی‌زاده هاشمی به تبدیل وضعیت فرزندان ایثار نیز اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده‌اند، در این خصوص ابهامات زیادی وجود داشت که تمامی این موضوعات با بخشنامه‌های مختلفی که سازمان اداره استخدامی ابلاغ کرد مرتفع شد و اینک نیز در فاز اجرا قرار دارد.

وی در پایان اعلام کرد: امسال همت بلندی در خصوص اشتغال برداشته شده و اعتبارات این حوزه نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر افزایش یافته است بااین‌حال در سال جاری محدودیت اعتباری برای متقاضیان اشتغال نخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha