از دهمین روز محاصره نابلس تا دستگیری ده‌ها فلسطینی
کد خبر: 4093206
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
آخرین تحولات فلسطین؛

از دهمین روز محاصره نابلس تا دستگیری ده‌ها فلسطینی

نیروهای رژیم اشغالگر قدس برای دهمین روز متوالی، محاصره نظامی شهر نابلس را تحت تدابیر شدید امنیتی ادامه دادند. همچنین سحرگاه امروز صهیونیست‌ها 20 فلسطینی را در منازل آنها دستگیر کردند.

از دهمین روز محاصره نابلس تا دستگیری ده‌ها فلسطینیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، امروز پنجشنبه، نیروهای اشغالگر اسرائیل برای دهمین روز متوالی به تشدید تدابیر و محاصره نظامی شهر نابلس ادامه دادند. نیروهای رژیم صهیونیستی اکثر ایست بازرسی‌های اصلی و فرعی را بستند و از حرکت شهروندان به داخل و خارج نابلس جلوگیری کردند.

آنها همچنین از تردد خودروها در ایست بازرسی‌ها و جاده‌های مختلف به ویژه در روستاهای جنوب و شرق استان نابلس جلوگیری می‌کنند.

سه شنبه گذشته یک کمیته مردمی در استان نابلس از تمامی مردم فلسطین در کرانه باختری و سرزمین فلسطین اشغالی درخواست کرد تا کمپین گسترده‌ای را برای شکستن محاصره  این منطقه که از 10 روز پیش ادامه دارد، آغاز کنند. این کمیته خواستار حرکت اتوبوس‌ها از سراسر کرانه باختری و داخل به سمت نابلس شد تا اشغالگران مجبور به برداشتن موانع و رفع محدودیت‌های استان شوند.

از سوی دیگر سحرگاه امروز، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی عملیات بازداشت را در مناطق جداگانه‌ای از کرانه باختری اشغالی آغاز و 20 شهروند فلسطینی را پس از یورش و تفتیش منازل آنها دستگیر کردند.

 منابع محلی اعلام کردند که این دستگیری ها در استان‌های الخلیل، بیت لحم (جنوب کرانه باختری)، جنین (شمال) و رام الله در مرکز این استان متمرکز بود.

معمولاً ارتش اشغالگر اسرائیل دستگیری‌های خود را با یورش شبانه به منازل فلسطینی‌ها انجام می‌دهد و آنها را قبل از انتقال به مراکز بازجویی یا زندان به بازداشتگاه‌های سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌کند.

تعداد اسیران و زندانیان فلسطینی در زندان‌های اشغالی تا پایان شهریور ماه گذشته به حدود 4 هزار و 700 زندانی از جمله 30 زندانی زن، حدود 190 نوجوان و 800 زندانی اداری رسیده است.

از سوی دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحارنوت گزارش داد که 213 هزار شهرک‌نشین در سپتامبر و اکتبر گذشته در طول تعطیلات موسوم به تعطیلات یهودی از سینا دیدن کردند.

این گزارش می افزاید که 48 هزار و 286 صهیونیست در تعطیلات سال نو یهودیان از سینا دیدن کرده‌اند که نسبت به تعداد صهیونیست‌هایی که در تعطیلات سال 2019 از این منطقه بازدید کرده‌اند، 14 هزار نفر افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، ترکیه از نظر کشورهایی که صهیونیست‌ها طی یک ماه گذشته به آن‌ها سفر کرده‌اند، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و پس از آن یونان، آمریکا، ایتالیا و انگلیس در رده‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha