31 اکتبر در لیبی روز وفاداری به اهل قرآن اعلام شد
کد خبر: 4093494
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

31 اکتبر در لیبی روز وفاداری به اهل قرآن اعلام شد

همایش بین‌المللی تخصصی رسم الخط قرآن و نظارت بر آن با حضور هنرمندان و کارشناسانی از کشورهای مختلف در شهر «طرابلس» این کشور برگزار و در آن سی و یکم اکتبر به عنوان روز وفاداری به اهل قرآن اعلام شد.

به گزارش ایکنا به نقل از لیبی آبزرور، عبدالحميد الدبيبة، نخست وزیر دولت وحدت ملی در لیبی از اختصاص سی و یکم اکتبر هر سال به عنوان روز وفاداری به اهل قرآن خبر داد و گفت: این تاریخ، روز تصویب مجمع قرآن کریم لیبی بوده است.

الدبيبة طی نطقی در همایش بین‌المللی تخصصی رسم الخط قرآن و نظارت بر آن از تأسیس موزه قرآن کریم لیبی خبر داد و گفت: در این موزه نسخه‌های خطی از قرآن کریم متعلق به یک هزار سال پیش یا بیشتر نگهداری می‌شود.

نخست‌وزیر لیبی همچنین تأکید کرد که در فرهنگستان قرآن کریم وابسته به مجمع قرآن کریم این کشور به آموزش کتاب خدا براساس برنامه‌های درسی علمی و مبتنی بر یک ساختار تشکیلاتی قوی پرداخته می‌شود.

دولت وحدت ملی لیبی نهادی را با نام مجمع قرآن کریم تأسیس و صلاحیت‌هایی را به آن واگذار کرده که از جمله آن می‌توان به تهیه آیین‌نامه تنظیم کار نسخه‌نویسان و خوشنویسان قرآن کریم اشاره کرد، این در حالی است که همه متخصصان ذی ربط در لیبی از لزوم نبود مقررات خاص و واحد در نسخه‌برداری، کتابت و چاپ قرآن کریم انتقاد می‌کنند.

همایش بین‌المللی تخصصی رسم الخط قرآن و نظارت بر آن با حضور هنرمندان و کارشناسانی از کشورهای مختلف در شهر «طرابلس» این کشور از هفدهم تا نوزدهم اکتبر برگزار شد.

برپایی نشست‌های تخصصی گفت‌و‌گو محور، کارگاه آموزشی و نمایشگاه از برنامه‌های این همایش بود و در حاشیه این همایش تعدادی از برترین‌های مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن تجلیل شد.

در نمایشگاهی که در حاشیه این رویداد برگزار شد، قرآن‌های خوشنویسی‌‌شده به خط کوفی، محقق، ریحانی، تعلیق، نسخ و مغربی(مراکشی) و خطوط غیر مشهور به نمایش درآمد و گروهی از نخبگان خوشنویسی جهان اسلام در آن شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha