اقدامات هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان مرکزی در شش‌ماه نخست
کد خبر: 4094099
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
خاتمی‌نژاد تشریح کرد:

اقدامات هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان مرکزی در شش‌ماه نخست

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان مرکزی با اشاره به اقدامات هیئت مدیره این اتحادیه در شش‌ماه نخست سال، از احصای توانمندی‌ها و مشکلات مؤسسات در قالب طرح شتاب، برگزاری دوره توانمندسازی مدیران مؤسسات استان و ... خبر داد.

سیدمحمد خاتمی‌نژادسیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اقدامات هیئت مدیره اتحادیه این استان در شش ماه نخست سال به برگزاری جلسه با مدیران مؤسسات شهر اراک در خصوص ورود به هیئت امناهای مساجد، و همچنین ارسال اسامی 80 معلم قرآنی از 21 مؤسسه به اتحادیه کشوری بابت بیمه معلمان قرآنی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین در این مدت توانمندی‌ها و مشکلات مؤسسات در قالب طرح شتاب احصاء شد. در این طرح نقاط قوت و ضعف مؤسسات برای کمک به یکدیگر استخراج می‌شود، نقاط قوت به اشتراک گذاشته و نقاط ضعف نیز به کمک خودشان برطرف می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان مرکزی از پیگیری ثبت مشخصات 76 مؤسسه استان در سامانه اطلس قرآنی کشور خبر داد و بیان کرد: همچنین برگزاری جلسات منظم هیئت مدیره به منظور بررسی، رصد و پیگیری مطالبات مؤسسات، معرفی مؤسسات متقاضی بابت اخذ تسهیلات توانمندسازی مؤسسه از بانک رسالت در مجموع به مبلغ 50 میلیون تومان و برنامه‌ریزی به منظور برگزاری دوره کوتاه همدلی و توانمندسازی مدیران مؤسسات استان با همکاری سازمان تبلیغات از دیگر فعالیت‌های اتحادیه در این ایام بوده است.

وی عنوان کرد: ارسال اسامی 30 نفر از معلمان قرآنی استان به منظور دریافت کاربری اپلیکیشن شاد، مکاتبه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث مالیات، سهم کارفرما و ... نیز از دیگر اقدامات اتحادیه بوده است.

خاتمی‌نژاد در رابطه با برنامه‌های ماه جاری هيئت مديره اتحاديه گفت: برگزاری جلسه با نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، استاندار و معاون اجتماعی استانداری، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان مرکزی با موضوع ارائه طرح شتاب و بیان مطالبات مؤسسات قرآنی استان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: تلاش در راستای تسهیل‌گری فرایند عضویت مؤسساتی که هنوز به اتحادیه استان نپیوسته‌اند، رایزنی به منظور برگزاری دوره‌های توانمندسازی طلاب حوزه علمیه سراسر استان توسط مؤسسات قرآنی و مذاکره با شهرداری اراک به منظور اخذ حمایت‌های مالی لازم با هدف حل مشکلات مؤسسات آسیب‌دیده از کرونا نیز اقدامات دیگری هستند که مد نظر قرار دارند.

انتهای پیام
captcha