تسلیت علما، نهادها و مسئولان فارس در پی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4094889
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

تسلیت علما، نهادها و مسئولان فارس در پی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)

علما، مسئولان، سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان فارس طی پیامی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) را محکوم کرده و این ضایعه را به عموم مردم و بازماندگان حادثه تسلیت گفتند.

پیام تسلیتبه گزارش ایکنا از فارس، در پی به شهادت رسیدن و مجروح شدن جمعی از هموطنانمان در حادثه ترویستی حرم شاهچراغ(ع)، علما، مسئولان، سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان فارس پیام‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

در بیانیه سپاه فجر فارس آمده  است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر دست چدنی استکبار از آستین مخملی مدعیان دروغین آزادی‌خواهی در نتیجه ناامنی اغتشاشات اخیر بیرون آمد و باطن دشمنان ایران قوی با ابزار داعش و اقدام کور تروریستی تکفیری در کشتار خونین زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه‌السلام اعم از زن و مرد و کودک و حتک حرمت ارض مطهر و مقدس حرم مطهر احمدی و محمدی نمایان گشت.

صد البته خون پاک شهدای والامقام این حادثه تروریستی، با در میدان بودن ملت بزرگ ایران و حضور در صحنه فرزندان جان بر کف امنیتی آنان ،خط پایانی بر فتنه دشمنان ایران قوی خواهد بود.

سپاه فجر استان فارس ضمن عرض تسلیت به همه ملت بزرگ ایران به‌ویژه خانواده‌های داغدار این عزیزان و آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه تروریستی اطمینان خواهد داد که در راه دفاع از اسلام، ایران و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی تا بذل جان در این صراط حق در کنار ملت قهرمان ایران خواهد ماند و سپر بلای مردم عزیز در برابر اهریمنان عالم خواهد بود.

در پیام مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس نیز آمده است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

بار دیگر دست آغشته بخون استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل از آستین ایادی مزدور گروهک داعش خائن به اسلام و مسلمین به درآمد و در هنگامه ادای فریضه الهی در مغرب چهارشنبه چهارم آبان ماه،زائران حرم امن سلاله پاک رسول مکرم اسلام حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع)را به خاک و خون کشید.

این حادثه دلخراش تکفیری تروریستی بیش از پیش پرده از چهره پلید و بغض و کین سردمداران شرک و کفر برکشید و اذهان حق جوی ملت همیشه در صحنه ایران تا ابد اسلامی را آگاهی بخشید و بیدارتر کرد.

یقینا خون‌های به ناحق ریخته زائران در حال نماز این حرم مطهر طناب‌داری خواهد بود برگردن بانیان ناامنی و اذناب مزدور و دشمنان این مرز و بوم.

این حادثه دلخراش تروریستی را محضر مولا و مقتدایمان حضرت صاحب‌الزمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقشان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای حفظه الله و ملت شهید پرور ایران اسلامی و آزادگان جهان تعزیت و تسلیت عرض می‌نماییم۔

اصحاب مساجد فارس ضمن محکوم کردن این حادثه به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و کشته و زخمی شدن شماری از زائران، خواستارپیگیری و مجازات عاملان این فاجعه غمبار از مراجع قضایی می‌باشد.

برافراشتن پرچم سیاه سر در مساجد و پخش صوت قرآن از بلندگوها و روشنگری توسط ائمه محترم جماعات برای اصحاب محترم، همچنین شرکت باشکوه در تشییع شهدای این حادثه که در روز شنبه، رأس ساعت ۹ صبح از میدان شهدا به سمت حرم مطهر برگزار می‌گردد، مزید امتنان است.

در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز و رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) نیز آمده است:

وَمَا نَقَمُوا إِلَّا أَنْ أَغْنَاهُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ

بار دیگر سفاکان عالم با حمایت‌های استکبار خون‌خوار جهانی جنایت دیگری را علیه بشریت رقم زدند. حمله تروریست‌های تکفیری علیه مردم نمازگزار بیگناه و زوار سومین حرم اهل بیت (علیهم‌السلام) و به خاک و خون غلتاندن آنان، نشان از اوج خباثت این دیو صفتان پلید تاریخ است و براساس فرمایش قرآن چیزی جز انتقام گرفتن از ملتی که راه عزت و سربلندی خود را در عمل به دستورات دین مبین اسلام و آموزه های اهلبیت عصمت وطهارت (علیهم‌السلام) یافته نیست دشمنان دین و دیانت بدانند که خون این شهیدان پایمال نخواهد شد و آنان را به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند.

همچنین اغتشاشگران و کسانی که با ایجاد فضایی متشنج نظم عمومی و امنیت مردم شریف ایران اسلامی را تاکنون بر هم زده‌اند بدانند که در این جنایت هولناک شریک و سهیمند و مِن بعد باید پاسخگوی اعمال قبیح و کثیف خود باشند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت مؤلمه به محضر مقدس حضرت ولیعصر (روحی له الفدا)، حضرت احمدبن موسی (علیهما السلام)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، عموم مردم ایران اسلامی و اهالی شریف شهرشهید پرور و ولایتمدار شیراز بالاخص خانواده این شهدای گرانقدر، علو درجات را برای آن به حق واصل شدگان و شفای عاجل مجروحان از درگاه ایزد منان خواستارم و از نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی به مصداق آیه شریفه «وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ» درخواست دارم ریشه و ابعاد مختلف این حمله ددمنشانه را یافته و همه مجرمین آن را به اشد مجازات برسانند.

پیام اسکندر قاسمی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان فارس هم به شرح زیر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون، و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون

و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده‌اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره‌مندند.

جنایت پلید عناصر استکبار جهانی و وهابیت لعنت‌الله علیهم در هتک حرمت به آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) و به شهادت رساندن جمعی از زائران سومین حرم اهل بیت (ع)، نشان از رذیلت این کتفاران کثیف تاریخ است که از هر زمان و فرصتی در جهت ضربه زدن به دین و تشیع پرافتخار استفاده می‌کنند.

تجربه ملت عزیز ما در این سالیان نشان داده است که هر زمان که دشمنان سعی در فتنه‌گری در دین و باورهای اعتقادی مردم داشته‌اند، مردم ولایتمدار کشور همچنان کوه استوار و بااقتدار در جلوی این اقدامات ددمنشانه ایستادگی کرده و ضربه سختی به ایادی استکبار جهانی زده‌اند.

اینجانب به نمایندگی از خادمین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان فارس ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) به ساحت مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای، غفران، رحمت الهی و همنشینی با سرو سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر بی پایان از خدای متعال مسئلت دارم.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس هم در پی شهادت جمعی از زائران حرم شاهچراغ (ع) نیز پیام تسلیتی با مضمون زیر صادر کرده است:

شهادت مظلومانه و مجروح شدن جمعی از زائران در حرم مطهر شاهچراغ (ع) به دست تروریست‌های مزدور، قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکارتر ساخت.

ملت ولایت مدار ایران همواره ثابت کرده‌ است در مقابل توطئه‌ها با بصیرت، وحدت و همدلی مانند گذشته بر همه‌ دشمنی‌ها فائق خواهد آمد.

ضمن محکومیت و اعلام انزجار از تروریست‌ها و تسلیت به خانواده‌های شهدا، برای مجروحان این حادثه‌ی دردناک، شفای عاجل از درگاه خداوند متعال خواهانم.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز نیز ضمن همدردی با حادثه‌دیدگان و محکوم کردن این اقدام تروریستی به شرح زیر بیانیه‌ای صادر کرد:

بسم ربّ الشهدا و الصدّيقين

حادثه‌ جانسوز حمله‌ ددمنشانه به نمازگزاران، زائران و خادمان سومین حرم مطهر اهل‌ بیت عصمت و طهارت حضرت سیدالسادات الاعاظم احمد‌بن موسی شاهچراغ(ع)، نشان از قساوت و خباثت دشمنان ایران اسلامی است که امنیت، آرامش و اتحاد ملت معزز ایران را نشانه‌ گرفته‌اند، غافل از آنکه در سایه‌سار حضور پربرکت حضرت ولیعصر(عج) و همچنین بصیرت و رشادت‌های مردم ولایی و میهن‌دوست اهداف شوم ایشان هرگز میسر نخواهد شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تهنیت به ساحت مقدس حضرت مهدی موعود(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و شهروندان شهیدپرور شیراز، از خداوند متعال برای خانواده‌های محترم و داغدیده‌ این شهدای والامقام صبر و شکبیایی و برای مجروحان و مصدومان سلامتی و بهبودی را طلب می‌کنم.

امید است که مجازات مسببین خونریز و قسی‌القلب این حادثه‌ موجب تسلی‌خاطر مردم شریف گردد، آبادانی، همدلی و امنیت میهن عزیزمان را آرزومندم.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان نیز با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) را به شدت محکوم کرد که متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

بار دیگر دستان پلید استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی از آستین ارتجاع تکفیری خارج شد و در سومین حرم اهل بیت(ع)، زائران بی گناه بارگاه ملکوتی حضرت شاهچراغ (ع) را به خاک و خون کشید و همه ملت ایران را عزادار کرد.

دشمنان ایران اسلامی که تمامی نقشه‌های شوم خود در نا امن کردن و تجزیه این سرزمین و هجمه به اسلام و قرآن را نقش بر آب دیدند، این بار به اقدامات تروریستی کور روی آوردند و در اقدامی مذبوحانه، جنایت فجیع شیراز را رقم زدند.

ملت شریف ایران بی‌شک از این گونه اقدامات هراسی به دل راه نمی‌دهد و همچون گذشته مسیر خود در دفاع از کیان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحت لوای هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری پرقدرت تر از گذشته ادامه خواهد داد.

از مسئولین کشور انتظار داریم با شناسایی و مجازات سخت و پشیمان‌کننده تمامی عاملین، آمرین و زمینه‌سازان این جنایت وحشیانه در هر سطحی که هستند، راه را بر تکرار این گونه اقدامات ببندند.

اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ حافظان، قرآن آموزان، اساتید، مدیران و خادمان قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان، این جنایت سبعانه را محکوم کرده و شهادت جمعی از هموطنان‌مان در این فاجعه عظیم را محضر حضرت صاحب الزمان(ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تمامی مردم شریف ایران، استان فارس و شهر شیراز بالاخص خانواده‌های داغدیده این حادثه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای مصدومین این حادثه عافیت و سلامتی و جهت ارواح مطهر شهدای این حادثه علو درجات را مسئلت می‌کنم.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی کلانشهر شیراز هم ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا برای آنان علو  درجات و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت آرزو کرد و پیام و بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

دشمنان این آب و خاک با نهایت استیصال و درماندگی دست به اقدام تروریستی وحشیانه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) زدند که موجب شهادت و مجروح شدن زائران شد، اینجانب ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه زائران حرم مطهر به مردم ولایتمدار و شریف سومین حرم اهل بیت(ع) و کشور عزیزمان ایران،  رجاء واثق دارم خون به ناحق ریخته شده این شهدا کوچکترین خللی در اراده  و ‌صبوری ملت  و همچنین ارادت و عشق به خاندان اهل‌بیت علیهم السلام و نظام مقدس اسلامی ایجاد نخواهد کرد و عزم ما را در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی دوچندان خواهد کرد و دشمن بداند ملت بزرگ و صبور ما اجازه نخواهد داد که دست ناپاک دشمن به سمت سرزمین ما دراز شود و این اقدامات باعث ایجاد ناامنی و ارعاب در سطح جامعه نمی شود زیرا در مکتب ما شهادت پیروزی و اوج افتخار و عاقبت بخیری است.

از خداوند متعال رحمت واسعه برای قربانیان و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسئلت می‌کنم.

محمد فرخ زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس هم در پی حادثه تلخ به وقوع پیوسته در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با صدور بیانیه و پیامی این اقدام را به شدت محکوم کرد که متن این پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

شهید، باران رحمت الهی است که به زمین خشک جان و حیات دوباره می‌بخشد...

تیر کفر و نفاق این بار مردم مظلوم و زائران سومین اهل بیت علیه السلام را در حرم حضرت احمدبن موسی (ع) نشانه گرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از هم استانی های گرامی و تألم و تاثر شدید هموطنان عزیز شد.

نثار جان توسط مردم معتقد ایران زمین اولین بار نبوده و آخرین بار نیز نخواهد بود و در طول تاریخ برای حفظ کشور خود بارها و بارها جان فشانی کرده‌اند که نمونه آن هشت سال دفاع مقدس برای ایران متحد و یکپارچه بود.

بی‌شک این حادثه تلخ که توسط عوامل تکفیری به وقوع پیوست بی‌پاسخ نخواهد ماند و تروریست‌های تکفیری منطقه و عوامل داخلی آنها به سزای عمل خود خواهند رسید و آنچه مثل همیشه در منطقه باقی می‌ماند موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

هر چند چشیدن طعم تلخ ناامنی و داغ‌های بر دل مانده در حوادث اخیر سرد نخواهند شد اما به فضل الهی و هوشمندی مردم فهیم کشورمان قلب ملت آرام خواهد شد و مردم یکپارچه و متحد حوادث سخت را پشت سر گذاشته و پرچم اعتلای ایران را به اهتزاز درخواهند آورد.

اینجانب ضمن تسلیت این حادثه تلخ، برای رفتگان غفران و رحمت الهی، برای بازماندگان صبر و برای حادثه دیدگان شفای عاجل را از خداوند بزرگ خواستارم.

اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس هم طی پیامی حمله به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را به شرح زیر محکوم کرد:

جنایت تروریستی توسط دشمنان قسم خورده نظام انقلاب اسلامی در سومین حرم اهل بیت حضرت شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائرین شد، توطئه و خباثت دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی را بیش از پیش بر همگان نمایان کرد و خون این شهدا، راه حق و باطل را افزون‌تر از گذشته روشن‌تر می‌سازد.

دشمنان اسلام با چهره منحوس گروه تکفیری داعش، بار دیگر در اقدامی کوردلانه با حمله مسلحانه به سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی و با شهادت جمعی از زائرین چهره واقعی خود را نشان دادند.

اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ضمن محکومیت این جنایت تروریستی، شهادت جمعی از هموطنان عزیز را در این حادثه هولناک به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و خانواده‌های محترم شهدای این حادثه تروریستی تسلیت گفته و از خداوند منان برای این عزیزان هم‌نشینی با سیدالشهدا(ع) را مسئلت می‌کند.

انتهای پیام
captcha