آغاز مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد آجا + عکس
کد خبر: 4096206
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

آغاز مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد آجا + عکس

چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد ارتش از امروز، 10 آبا‌ن‌ماه با آیین افتتاحیه به صورت رسمی آغاز شد.

آیین افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد ارتشبه گزارش ایکنا، آیین افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد ارتش یادواره «شهدای اطلاعاتی ارتش» امروز، 10 آبان‌ماه با حضور امیر‌جهانگیر شریعت، جانشین معاونت اطلاعات ارتش، سرهنگ حمیدرضا تندرو، جانشین اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد ارتش و سایر فرماندهان به میزبانی مرکز آموزشی و پژوهشی شهید صیاد شیرازی برگزار شد.

طی این مراسم امیر‌جهانگیر شریعت، جانشین معاونت اطلاعات ارتش ضمن اشاره به ویژگی‌های ارتش‌های سایر کشورها، گفت: ارتش ایران متأثر از مفاهیم نورانی قرآن کریم است، به طوری که ترویج فعالیت‌ و آموزه‌های قرآنی درمیان کارکنان پایور و وظیفه ارتش از ابتدای انقلاب تا کنون یکی از افتخارات ارتش مکتبی جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه آیین افتتاحیه سرهنگ حمیدرضا تندرو، جانشین اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد ارتش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مسابقات قرآن در ارتش از قدیمی‌ترین مسابقات کشور است چنانکه در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بدون وقفه برگزار شده است.

این رقابت‌ها پس از آیین افتتاحیه به صورت حضوری در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و کل و اذان در سه گروه کارکنان پایور، کارکنان وظیفه و دانشجویان و در سالن‌های مجزا با قضاوت تیم‌های داوری متشکل از پیشکسوتان قرآنی ارتش و داوران بین‌المللی و ملی آغاز شد.

بنابر گفته سرهنگ عقیل ابراهیمی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز ستاد ارتش «مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با حضور 600 متسابق انجام گرفت که از این تعداد 246 نفر به مرحله ستادی راه پیدا کردند. همچنین رقابت‌های رشته مفاهیم امشب به صورت برخط و آنلاین از طریق سامانه پرسمان در قالب پاسخ به سؤالات چهار گزینه‌ای و براساس مفاهیم جزء 25 تفسیر نمونه انجام می‌گیرد».

یادآور می‌شود، مرحله ستادی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد آجا تا عصر چهارشنبه، 11 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و آیین اختتامیه آن صبح روز پنج‌شنبه، 12 آبان‌ماه با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha