مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد آجا پایان یافت + عکس
کد خبر: 4097237
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد آجا پایان یافت + عکس

آئین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد آجا با حضور فرماندهان برگزار شد.

چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد ارتشبه گزارش ایکنا، چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد ارتش یادواره «شهدای اطلاعاتی ارتش» پس از سه روز رقابت به کار خود پایان داد.

بنابر گفته سرهنگ عقیل ابراهیمی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز ستاد ارتش «این مسابقات با رقابت حدود 301 نفر در سه مقطع کارکنان پایور، کارکنان وظیفه و دانشجویان در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و کل و اذان و مفاهیم جزء بیست و پنجم با قضاوت داوران ملی و بین‌المللی برگزار شد که از این تعداد 90 برگزیده به مرحله نهایی مسابقات قرآن ارتش راه پیدا کردند».

آیین اختتامیه این مسابقات با حضور مقامات عالی رتبه ارتش، فرماندهان و مسئولان عالی رتبه در مرکز آموزشی و پژوهشی شهید صیاد شیرازی برگزار شد. امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به اینکه از سه سال گذشته اداره قرآن، عترت و نماز در ارتش مستقل شده است، گفت: از برکات این استقلال می‌توان به تربیت و پرورش 33 هزار حافظ قرآن اشاره کرد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های منظم و دقیق این عدد طی سال‌های آینده به 63 هزار نفر (در راستای تحقق سهم ارتش در نهضت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن) برسد.

وی با اشاره به اجرای طرح تنویر، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی ویژه کارکنان پایور و خانواده‌های ارتش اظهار کرد: در پنجمین دوره طرح تنویر در سال 1400، حدود  170 هزار نفر از ارتشیان و خانواده‌های آنها شرکت داشتند.

امیرمحمودی اضافه کرد: بحث آموزش قرآن در ارتش همواره مورد تأکید مسئولان است به طوری که در سراسر ارتش از رده سربازان تا فرماندهان، دوره‌های متنوع آموزش‌های قرآنی در سطوح مختلف اجرا می‌شود و روزهای سه‌شنبه حدود پنج هزار و 700 کلاس آموزش قرآن در سطح یگان‌های ارتش در حال برگزاری است.

در ادامه آیین اختتامیه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد ارتش ضمن ارائه گزارش از این دوره از مسابقات، بر رشد کیفی مسابقات و استقبال دو برابری متسابقان از نخستین روزهای ثبت‌نام مسابقات تا مرحله مقدماتی و ستادی  خبر داد.

حسن ختام این مراسم تجلیل از رتبه‌های اول تا سوم هر رشته بود.

انتهای پیام
captcha