نامه‌هایی که باید «برسد به دست حاج قاسم»
کد خبر: 4096396
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
انتشارات روایت فتح منتشر کرد؛

نامه‌هایی که باید «برسد به دست حاج قاسم»

کتاب«برسد به دست حاج قاسم» مجموعه نامه‌های نوجوانان و جوانان به حاج قاسم سلیمانی است که با همکاری انتشارات روایت فتح و مکتب حاج قاسم راهی بازار نشر شد.

انتشار کتاب «برسد به دست حاج قاسم»

به گزارش خبرگزاری ایکنا، کتاب «برسد به دست حاج قاسم» حاصل مسابقه دانش‌آموزی نامه‌ای به حاج قاسم است که در دی‌ماه سال 1398 با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور برگزار شد.

در زمان برگزاری این مسابقه بیش از 2000 نامه از 30 استان و 90 شهر و روستا به دبیرخانه ارسال شده است که طی دو مرحله داوری توسط نویسندگان مطرح کشوریتعداد 110 نامه انتخاب و 29 نامه شایسته قدردانی تشخیص داده شد که در قالب کتاب «برسد به دست حاج قاسم» منتشر شد.

در یکی از این نامه‌ها می‌خوانیم:

«ما همه سلیمانی هستیم...

همه خوابیم، شهر آرام است. کوچه‌ها را سکوت فرار گرفته، آخر هفته است و نیمه شب یک ایران به خواب ناز فرو رفته. اما چشمان تو، بیدار، در دور‌دست‌ها، آن سوی مرزها که نکند چشمی کوچکترین نگاه چپی به ایران بکند، نکند که بر بلندای قامت سرزمینت طمع بکند. این چشم‌ها را سال‌هاست که باز نگه داشته‌ای. از هر زمان بیدارتری اکنون. این مرام را سال‌هاست که تمرین می‌کنی. یادگاری سال‌های دور. همانطور بی خط و خش مانده، غباری روی چشمانش ننشسته،‌ دلش زنگار روزگار نگرفته، کبوتر دلش هوای چپ و راست نکرده بالاتر پر می‌زند، آری هرچه بالاتر روی کوه طلا پیش چشمت نقطه می‌شود، شاگرد مکتب علی(ع) که باشی دلت به وسعت عالم اسلام است. شرق و غرب آن فرقی ندارد. هر جا آزاده‌ای باشد ندای آزادی سر دهد هر کجا مظلومی باشد و دست یاری بطلبد، آنجایی. خواه ارتفاعات بازی‌دراز باشد، خواه حلب، خواه جنوب لبنان. همه جا سرزمین توست. اما دلت گرفته از این همه ظلم، دنیا جای تنگی است برای روح بلندت. دنیا کوچک شده است. تحمل گام‌های بلندت را ندارد. دلت هوایی شده. به بالا می‌نگرد. به آنجا که سال‌ها پیش رفقایت رفتند. شوق وصال امانت را بریده است صادق بودی و دنیا را از پست‌ترین اشقیا رها کردی دانستم، آن زمان که با لحظه لحظه حضورت در میدان نبرد با دشمن انسان شجاعانه می‌خروشیدی، فهمیدم هدف بزرگی داری.

راه قدس نزدیک است بقیه‌اش با ما. نیمه شب است، چشم‌هایت اما دیگر تاب بازماندن ندارند. خسته نباشی سردار. شهادتت مبارک.

دستانم دیگر تاب نوشتن ندارند. دوستت دارم. عاجزم دستم را بگیر.

سیده السادات سجادی – دبیرستان دخترانه خرم»

انتشار کتاب «برسد به دست حاج قاسم»

کتاب «برسد به دست حاج قاسم» در تیراژ 1100 جلد  و ۲۲۴صفحه به قیمت ۶۵۰۰۰ تومان آماده خریداری است و علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سایت مکتب حاج قاسم به نشانی https://soleimani.ir/  و فروشگاه روایت فتح اقدام به خرید کنند.

انتهای پیام
captcha