ارتقای رفاه و عدالت؛ برنامه بانوی مسلمان شورای شهر تورنتو
کد خبر: 4096754
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

ارتقای رفاه و عدالت؛ برنامه بانوی مسلمان شورای شهر تورنتو

«اسما مالک» که هفته گذشته پس از انتخاب به عنوان اولین زن مسلمان با حجاب در شورای شهر تورنتو، تاریخ‌ساز شد، قصد دارد در جهت عدالت و رفاه اجتماعی مردم این شهر گام بردارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سی تی وی نیوز، امسال 9 چهره جدید در شورای شهر تورنتو حضور خواهند داشت، از جمله اولین عضو محجبه که به این سمت انتخاب شد.

اسما مالک، بانوی 38 ساله در رقابت با 11 رقیب دیگر، با 36.6 درصد آرا، عضویت شورای شهر را از بخش 10-Spadina-Fort York را به دست آورد.

او می‌گوید: اگر به نتایج در سراسر شهر نگاه کنید، هیجان‌انگیز است. ما نه تنها چهره رهبری سیاسی در تورنتو بلکه محتوای آن را نیز تغییر می‌دهیم.

این اولین باری نیست که مالک در عرصه سیاسی تاریخ‌ساز می‌شود.  او از سال 2014 تا 2018، به عنوان عضو هیئت مدیره مدرسه‌ای در بخش 10-ترینیتی-اسپادینا خدمت کرد و اولین زن مسلمان با حجاب بود که به مناصب دولتی در کانادا انتخاب شد.

او می‌گوید که مفتخر است که به هموارکردن راه برای حضور بیشتر و مشارکت در سیاست‌های شهرداری تورنتو کمک می‌کند.

اسما مالک افزود: آنچه که من درباره آن بسیار هیجان‌زده هستم، نسل بعدی و نسل جدید رهبران جامعه ماست که برای خود در رهبری سیاسی شهر نقش خواهند داشت و به  خدمت به جامعه و برقراری برابری کمک می‌کنند.

وی افزود: زندگی مقرون به صرفه‌تر و مهم‌تر از همه پرداختن به بحران آب و هوایی از اولویت‌های من است.

طبق نوشته وب سایت مالک، والدین او بیش از پنج دهه پیش، از پاکستان به کانادا مهاجرت کردند و مالک و خواهر و برادرش در تورنتو بزرگ شدند. این فعال حقوق بشر و عدالت اجتماعی از دانشگاه تورنتو فارغ‌التحصیل شده است و در زمینه سیاست، ارتباطات و سازماندهی جامعه فعالیت کرده است.

مالک قبل از شروع کمپین خود برای عضویت در شورا، به عنوان مدیر حمایت و سازماندهی بنیاد اتکینسون، یک سازمان غیرانتفاعی که عدالت اجتماعی و اقتصادی را در انتاریو ترویج می‌کند، کار می‌کرد. او در ماه ژوئن مرخصی بدون حقوق گرفت تا بر کمپین انتخاباتی خود تمرکز کند.

مالک اعلام کرد که یکی از اولویت‌های اصلی او به عنوان عضو شورای شهر، مقرون به صرفه کردن قیمت مسکن، از طریق تلاش برای ساخت خانه‌های اجاره‌ای و غیرانتفاعی بیشتر و کنترل قوی‌تر اجاره بها است.

سایر موارد کلیدی که در تبلیغات او آمده است عبارتند از حمایت از حمل و نقل مقرون به صرفه‌تر و در دسترس‌‌تر، فضای بیشتر پارک‌های عمومی و امنیت بیشتر محله‌ها و خیابان‌های شهر.

علی‌رغم افزایش فضای نفرت ضد مسلمانان، تعداد زیادی از آنها در انتخابات عمومی این کشور در سال 2021 پیروز شدند. حداقل 12 نامزد مسلمان، از جمله دو زن، در انتخابات سپتامبر 2021 پیروز شدند.

انتهای پیام
captcha