هدف استکبار از بین بردن اسلام است
کد خبر: 4096944
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

هدف استکبار از بین بردن اسلام است

یک استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه هدف استکبار از بین بردن اسلام است گفت: امریکا به طور حتم با ملت ایران که ملتی شیعه و دین دار است نمی تواتد کنار بیاید.

سید مجتبی حسینی یمین استاد دانشگاه و حوزهبه گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی حسینی یمین، استاد حوزه و دانشگاه امروز ۱۳ آبان‌ماه، در جمع راهپیمایان اظهار کرد: مواجه هستیم با یکسری شبهات که عده‌ای می‌گویند این مبارزه‌ها را رها کنید تا تحریم‌ها برداشته شود و وضعیت ما هم مانند کشورهای دیگر که رابطه حسنه با آمریکا دارند شود، که در پاسخ به این شبهات لازم است کتاب چهل تدبیر را معرفی کنم.

وی توضیح داد: در کتاب ۴۰ تدبیر ۴۰ مسئله از مسائل و اتفاقات ۴۰ سال انقلاب از سال ۵۷ آمده است که یکی از مسایل این کتاب تسخیر لانه جاسوسی است که نشان می‌دهد که ما شروع کننده مخاصمه نبودیم این آمریکا بود که دشمنی را با ایران شروع کرد و این قطع روابط از همان زمان اتفاق افتاد، از آن لحظه که آمریکا شاه را به کشور خود راه داد که این خلاف روابط بین الملل است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آمریکا بعد از این ماجرا با منافقین همکاری می‌کرد و بعد از آن دیدارهایی را با افراد سیاسی مطرح ایران همچون بازرگان داشت که به وضوح مسائل خاصمه آمیز در این دیدارها مطرح می‌کردند و اینجا بود که امام‌خمینی(ره) فرمود: ماهرچه می‌کشیم از آمریکاست.

حسینی یمین افزود: ۹ ماه پس از انقلاب تسخیر لانه جاسوسی توسط دانش آموزان پیرو خط امام اتفاق افتاد که در پی این اتفاق ۵۹ نفر گروگان گرفته می شوند و حدود ۴۵۰ روز در دست ایرانیها اسیر بودند و مسائل زیادی مشخص می‌شود،آمریکا برای ازادی گروگان‌ها اقدام می‌کند و در عملیاتی بنام پنجه عقاب در طبس عملیاتی را شروع می‌کنند که طوفان شن در طبس این عملیات را برهم زد و موجب ناکامی آن شد که امام فرمود شن‌های طبس جنودالله بودند پس اگرما در جریان حق باشیم خداهم مارا نصرت خواهد داد.

وی با بیان اینکه پس از این ماجرا ۴ شرط برای آزادی گروگان‌ها گذاشته شد اما این ۴ شرط هم کامل انجام نشد و در نهایت گروگانها برگردانده شدند، گفت: اینکه برخی می‌گویند رابطه با آمریکا را از سر بگیریم تا مشکلات رفع شود اما پیش شرط آمریکا این است که اسرائیل را به عنوان یک کشور و حکومت به رسمیت بشناسیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برای به رسمیت شناختن یک کشور ۴ قانون بین الملل داشتن حکومت، حاکمیت، جمعیت و سرزمین است تصریح کرد: نکته مهم برای به رسمیت شناختن یه حکومت و کشور داشتن سرزمین است که‌ اسرائیل سرزمین ندارد و اینکه می‌گوید فلسطینی‌ها زمین‌های خود را به علط است و اسراییل آن را بزور غصب کرده است.

وی اظهار کرد: دوم اینکه دین ما مخالف این موضوع است و اجازه این کار را نمیدهد چون امریکا مدام در حال خیانت به اسلام است و اینکه برخی می گویند دست از حجاب، برنامه هسته‌ای بردارید درست می‌شود، اشتباه است.

حسینی یمین با تاکید بر اینکه هدف استکبار از بین بردن اسلام است، افزود: امریکا به طور حتم با ملت ایران که ملتی شیعه و دین دار است نمی تواتد کنار بیاید.

وی تصریح کرد: اما تا وقتی آمریکا ما را با تمام اعتقاداتمان قبول نکند برقراری ارتباط با این کشور امکان پذیر نیست.

خبرنگار خدیجه نکوئی نژاد

انتهای پیام
captcha