حل برخی مشکلات کشور با ظرفیت علمی نخبگان قمی
کد خبر: 4097590
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

حل برخی مشکلات کشور با ظرفیت علمی نخبگان قمی

استاندار قم گفت: با توجه به سطح بالای علمی قم در جهان اسلام، آمادگی لازم در مجموعه مدیریت استان برای حل برخی از مشکلات با استفاده از ظرفیت علمی نخبگان استان وجود دارد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، به مناسبت روز دانش آموزبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، به مناسبت روز دانش آموز پای درددل دانش آموزان نخبه قمی نشست و در پاسخ به انتقادات و مطالبات دانش آموزان گفت: برخی از نقدها باید از مسیر آموزش و پرورش پیگیری شود.

وی ادامه داد: ظرف چند روز آینده آموزش و پرورش باید پاسخ مناسب و مستدل به اشکالات مطرح شده در این نشست را برای دانش آموزان بیان کند.

استاندار قم با بیان اینکه در چنین جلسات و نشست هایی بخشی از ابهامات و سوالات پاسخ داده می‌شود بر لزوم استمرار این جلسات و با حضور نمایندگان دانش‌آموزان شهرستان‌های تابعه تاکید کرد.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه شهر قم جایگاه رفیعی در جهان اسلام دارد، بیان کرد: جبهه باطل نیز قم را به عنوان مرکز و نرم افزار اصلی انقلاب اسلامی می‌داند پس برای تضعیف آن هم برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع کرونا نیز شاهد هجمه‌های غیرواقعی علیه قم بودیم، تصریح کرد: شیوع این ویروس از دیگر استان‌ها بوده ولی با فعالیت‌های رسانه‌ای علیه قم، شاهد موج قم هراسی بودیم.

استاندار قم با اشاره به هویت قم گفت: در قم موسساتی وجود دارد که فراتر از سطح کشور در عرصه جهان اسلام فعالیت می‌کنند و خوب است آموزش و پرورش اردوهای بازدید دانش آموزان از این موسسات را برگزار کند.

وی با اشاره به سطح بالای علمی قم در جهان اسلام تصریح کرد: آمادگی لازم در مجموعه مدیریت استان برای حل برخی از مشکلات با استفاده از ظرفیت علمی نخبگان استان وجود دارد.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه نباید وعده‌هایی بدهیم که عملیاتی نشوند، بیان کرد: اقدامات خوبی در راستای توسعه و بهبود خدمات در استان انجام شده است که باید برای مردم تبیین شوند.

وی گفت: برخی از کلان پروژه‌های استان به‌دلیل اینکه در گذشته شروع درست و قانونی نداشته در مسیر اجرا با مشکل روبرو و متوقف شده بود که ما با حل این مشکلات و رفع موانع قانونی مسیر را برای عملیاتی کردن آنها فراهم کرده‌ایم.

استاندار قم با بیان برخی از دستاوردهای دولت و مدیریت استان در یکسال گذشته، افزود: برای تعیین تکلیف و اجرایی شدن برخی از پروژه‌های مهم و راکد استان، فعالیت‌های خوب و امیدبخشی انجام شده است که امیدواریم با پیگیری‌های لازم هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه تمام نظام مسائل روستاهای قم با حضور میدانی جمع‌بندی و احصا شده، افزود: در مواردی نیز به دلایل مختلف امکان و ظرفیت لازم برای حل مشکلات وجود ندارد اما باید این دلایل به اطلاع مردم برسد تا ابهامی در ذهن مردم باقی‌نماند.

شاهچراغی همچنین با اشاره به بیش از هزار و 500 هکتار بافت فرسوده در استان قم داریم، یادآور شد: برای حل این مشکل نیز زمینی در پردیسان را در اختیار مجموعه مدیریت شهری به منظور حل این مشکل قرارداده‌ایم.

وی با اشاره به سکونت‌های غیررسمی در استان قم، تصریح کرد: برای حل این مشکل و ساکنین منطقه اسماعیل آباد زمینی به مساحت 32 هزار هکتار اختصاص دادیم.

گفتنی است در این دیدار 2ساعته 15 نفر از 40 نخبه دانش‌آموز از تشکل‌های مختلف نسبت به مسائل فرهنگی، تربیتی و آموزشی مطالبات و دغدغه‌هایشان را با استاندار قم مطرح کردند.

همچنین قرار است طی روزهای آینده همین نشست صمیمی با دانش‌آموزان نخبه دختر قمی نیز برگزار شود.

انتهای پیام
captcha