همبستگی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب با دعوت شیخ الازهر به گفت‌و‌گوی اسلامی
کد خبر: 4097694
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

همبستگی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب با دعوت شیخ الازهر به گفت‌و‌گوی اسلامی

حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی اظهارات اخیر شیخ الازهر و تأکید ایشان بر ضرورت گفت‌وگوهای اسلامی ـ اسلامی پیامی صادر کرد.

همبستگی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب با دعوت شیخ الازهر به گفت‌و‌گوی اسلامیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری بدین شرح است:

جناب دکتر شیخ احمد الطیب
شیخ محترم الازهر 

بار دیگر صدای الازهر شریف از سوی شما سرور گرامی به گفت‌وگوی اسلامی ـ اسلامی فراخواند و علمای شیعه و سنی را به گفت‌وگو و از میان‌برداشتن عوامل تشنج اوضاع که از دوران‌های تفرقه و فروپاشی و شکست در برابر هجوم به جهان اسلام به جای مانده، فراخواند.

اعلام آمادگی شما برای میزبانی این گفت‌وگو با حضور علما و بزرگان الازهر نشان‌دهنده جدیت شما در این موضوع  است و نشان از آن دارد  که قصد دارید  با صداقت و خلوص نیت و تقرب به خداوند به این اهداف برسید.

ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همواره حمایت خود را از نداهای تمدنی و پیشگامانه برای تألیف قلوب و فرا رفتن از عوامل تفرقه ملل و طایفه‌گری و اولویت‌دادن منافع امت بر منافع شخصی اعلام کرده‌ایم و امروز هم برای همبستگی با ندای شما و در اختیار قراردادن همه امکانات خود در راستای موفقیت این طرح اعلام آمادگی می‌کنیم.

 خداوند گام‌های شما را استوار و شما را حفظ گرداند، سخن شما را والا و پرچم الازهر شریف را مستدام دارد تا به اذن الهی در زیر سایه آن، عزت، کرامت و امنیت امت اسلام و غلبه بر صداهای کینه، تفرقه و تکفیر در سراسر قلمرو جهان اسلام محقق شود.

برادر شما
دکتر حمید شهریاری
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

گفتنی است؛ احمد الطیب، شیخ الازهر جمعه گذشته، 13 آبان طی سخنانی در کنفرانس گفت‌و‌گوی بحرین با شعار «غرب و شرق برای هم‌زیستی انسانی»، گفت‌‌وگوی اسلامی ـ اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی را خواستار شد.

وی در این کنفرانس که با حضور پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در منامه برگزار شد، گفت: من و علمای بزرگ الازهر و شورای حکمای مسلمان از صمیم قلب و با آغوشی باز آماده هستیم تا با برادران مسلمان شیعه خود دور یک سفره بنشینیم.

احمد الطیب اضافه کرد: از تمامی علمای اسلام در جهان می‌خواهم با تمامی اختلافات مذهبی، فرقه‌ای و مکتبی به سرعت برای برپایی گفت‌وگوی جدی اسلامی ـ اسلامی در راستای وحدت و نزدیکی و شناخت یکدیگر وارد عمل شوند.

انتهای پیام
captcha