تمجید دبیرکل «الوفاق» بحرین از درخواست شیخ الازهر برای گفت‌وگوی اسلامی
کد خبر: 4098576
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

تمجید دبیرکل «الوفاق» بحرین از درخواست شیخ الازهر برای گفت‌وگوی اسلامی

شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی «وفاق ملی» بحرین با ارسال نامه‌ای به احمد الطیب، شیخ الازهر از درخواست وی برای گفت‌وگوی اسلامی ـ اسلامی تمجید کرد.

به گزارش ایکنا؛ دفتر رسانه‌ای دبیرکل جمعیت اسلامی «وفاق ملی» بحرین امروز، 19 آبان‌مان، متن نامه شيخ علی سلمان که از داخل زندان رژیم آل‌خلیفه خطاب به احمد الطیب، شیخ الازهر، صادر شده را منتشر کرد.

متن نامه بدین شرح است:

«از دعوت محبت‌آمیز شما برای تعجیل در گفت‌و‌گوی جدی اسلامی ـ اسلامی به منظور ایجاد وحدت، همگرایی و آشنایی، گفت‌وگویی برای برادری دینی و انسانی که در آن به ویژه علل تفرقه، نزاع و درگیری‌ فرقه‌ای رد می‌شود، بسیار قدردانی می‌کنم.

از آمادگی حضرتعالی و علمای بزرگ الازهر و شورای حکمای مسلمان برای برگزاری چنین جلساتی با قلب‌ها و دست‌های گشوده جهت نشستن بر سر یک میز واحد برای عبور از صفحه گذشته و ارتقای شأن اسلامی و وحدت موضع اسلامی، سپاسگزارم.

اینجانب آمادگی‌مان را با دل‌های باز و دست‌هایی اهل تسامح جهت مشارکت جدی و مؤثر هر چه تمام‌تر در برگزاری این محفل شریف در نزدیک‌ترین فرصت اعلام می‌کنم، تا این محفل به عنوان محفلی منظم و ثابت برای گفت‌وگوی میان مذاهب مختلف اسلامی باشد.

من اطمینان دارم که مراکز مذهبی شیعیان از این دعوت بزرگوارانه استقبال می‌کنند، زیرا این مراکز علمی و مرجعیت شیعه در طول تاریخ خود به دنبال چنین چیزی بوده‌اند و خواستار اتحاد، برادری و همزیستی اسلامی بوده‌اند».

انتهای پیام
captcha