واکنش اتحادیه علمای مسلمان به فراخوان اتحاد اسلامی
کد خبر: 4097855
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

واکنش اتحادیه علمای مسلمان به فراخوان اتحاد اسلامی

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در واکنش به دعوت به وحدت صفوف مسلمانان، بر وحدت امت اسلامی در چارچوب اصول اسلامی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، علی قره‌داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در خصوص درخواست تقریب بین مذاهب اسلامی اظهار کرد: ما با وحدت امت اسلامی مبتنی بر اصول موافقیم. این یک وظیفه شرعی و امری واجب است، اما تحقق این وحدت نیازمند فضایی مناسب است.

وی افزود: همه کشورهای اسلامی وظایف و تکالیفی دارند و راه درست این است که همه با یکدیگر گفت‌وگو کنند و باید برای تحقق این امر گام‌های عملی بردارند.

وی تأکید کرد: بی‌تردید کشورهای عربی وظایف و مسئولیت‌هایی در این زمینه خواهند داشت و چنانچه گام‌هایی درست برداشته ‌شود، ان‌شاءالله به زودی وحدت اسلامی به عنوان یک واقعیت عملی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: ما اهل سنت، شیعیان و مذهب امام جعفر صادق(ع) را حتی در الازهر شریف به رسمیت می‌شناسیم.

قره‌داغی خاطرنشان کرد که از هر دعوتی برای اتحاد مسلمانان و همچنین اتحاد بشریت برای همزیستی مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند. زیرا خداوند متعال در سوره الرحمن فرموده که  زمین را برای بشریت و همه موجودات آفریده ‌است نه برای یک گروه یا فرقه‌ای خاص.

احمد الطیب، شیخ الازهر جمعه گذشته، 13 آبان طی سخنانی در کنفرانس گفت‌و‌گوی بحرین با شعار «غرب و شرق برای هم‌زیستی انسانی»، گفت‌‌وگوی اسلامی ـ اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی را خواستار شد.

وی در این کنفرانس که با حضور پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در منامه برگزار شد، گفت: من و علمای بزرگ الازهر و شورای حکمای مسلمان از صمیم قلب و با آغوشی باز آماده هستیم تا با برادران مسلمان شیعه خود دور یک سفره بنشینیم.

احمد الطیب اضافه کرد: از تمامی علمای اسلام در جهان می‌خواهم با تمامی اختلافات مذهبی، فرقه‌ای و مکتبی به سرعت برای برپایی گفت‌وگوی جدی اسلامی ـ اسلامی در راستای وحدت و نزدیکی و شناخت یکدیگر وارد عمل شوند.

انتهای پیام
captcha