شیخ الازهر: تبریک اعیاد به مسیحیان بر اساس آموزه‌های دینی است
کد خبر: 4109372
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

شیخ الازهر: تبریک اعیاد به مسیحیان بر اساس آموزه‌های دینی است

شیخ الازهر با بیان اینکه تبریک اعیاد مسیحیان به آن‌ها از روی تعارف و تشریفات نبوده و بر اساس آموزه‌های دینی است، تصریح کرد که خودداری از تبریک اعیاد مسیحیان ارتباطی به اسلام ندارد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری العین، احمد الطیب، شیخ الازهر در سخنانی گفت: تبریک اعیاد مسیحیان از روی ادب یا تشریفات نیست، بلکه ناشی از درک ما از آموزه‌های دینی است.

وی در سخنانی که رسانه‌های مصری همزمان با جشن عید پاک مسیحیان منتشر کردند، افزود: خودداری از تبریک عید مسیحیان یک تفکر افراطی است که ربطی به اسلام ندارد.

او توضیح داد که الازهر روابطی که مسلمانان و مسیحیان مصر را به هم پیوند می‌دهد، گرامی می‌دارد. چرا که این رابطه برخاسته از درک صحیح از دین است. رابطه مسلمانان و مسیحیان مظهر واقعی اتحاد و برادری است و این برادری همواره پیوند محکمی خواهد بود که ملت را در برابر مشکلات و چالش‌ها قوی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه اسلام به غیر مسلمانان اعم از مسیحیان و یهودیان جز از منظر محبت و برادری انسانی نیست و آیات صریحی در قرآن وجود دارد که رابطه مسلمانان با دیگرانی که اهل صلح هستند را مشخص می‌کند؛ این رابطه‌ براساس عدالت و انصاف است.

انتهای پیام
captcha