کمپین دفاع از فلسطین در جام جهانی قطر
کد خبر: 4098962
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

کمپین دفاع از فلسطین در جام جهانی قطر

فعالان فلسطینی با پیوستن به کمپین دفاع از فلسطین در جام جهانی قطر تأکید کردند که پرچم فلسطین را در استادیوم‌های دوحه به اهتزاز درمی‌آورند.

به گزارش ایکنا به نقل از المجتمع، فعالان فلسطینی کمپینی را با شعار «حلم فلسطینی»(رؤیای فلسطین) برای تبلیغ آرمان فلسطین در جام جهانی قطر را‌ه‌اندازی کردند.

این کمپین از طریق پلتفرم‌های الکترونیکی خود خواستار برافراشتن پرچم فلسطین و  شعار دادن در  حمایت از فلسطین روی سکوهای استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی قطر و در میادین دوحه و هنگام تجمع هواداران تیم‌ها شد.

کمپین رؤیای فلسطین با بیان اینکه این پویش بیانگر اعتبار حقوق مردم فلسطین است که به دلیل اشغالگری دستیابی به آن دشوار شده است، تأکید کرد: جام جهانی فرصتی طلایی برای همبستگی جهانی با آرمان فلسطین است.

این کمپین گفت: فدراسیون بین‌المللی فوتبال اجازه داده که در جریان این مسابقات به موضوع جنگ روسیه و اوکراین پرداخته شود در حالی که همواره بر جدایی ورزش از سیاست تأکید می‌کرد و از همین رو لازم است که برای اعلام همبستگی با حق ملت فلسطین هم در جریان جام جهانی کاری شود.

این کمپین کاربران را به دنبال کردن صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب) و تعامل با نشریات آن و آپلود محتوای حمایتی برای فلسطین مرتبط با ورزش و جام جهانی با هشتگ #رؤیای فلسطینی(حلم فلسطینی) و شعار آن #Why Not (چراکه نه) دعوت کرد.

فعالان شبکه‌های اجتماعی هم از طریق سایت‌های ارتباطی با این کمپین در تعامل بودند و حمایت خود را از آن و مشارکت خود در آن را اعلام و تأکید کردند که فلسطین اولین مسئله برای امت اسلامی بوده و هست و از آن دست بر نمی‌دارند.

انتهای پیام
captcha