سیاست تربیت خانواده قرآنی با جدیت دنبال شود
کد خبر: 4098318
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

سیاست تربیت خانواده قرآنی با جدیت دنبال شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه سیاست تربیت خانواده و شبکه‌سازی قرآنی را به جد دنبال می‌کنیم گفت: هر فردی که در فرایند آموزش‌های قرآنی قرار می‌گیرد باید دایره تأثیرگذاری خود را به خانواده منتقل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 18 آبان در دیدار جامعه قرآنی استان با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، گفت: استان فارس نگین درخشان قرآنی در کشور است.

وی از فعالیت یک هزار و 110 مجموعه قرآنی ذیل سازمان تبلیغات اسلامی در استان فارس خبر داد و افزود: همین تعداد مجموعه هم در اختیار اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌ کل اوقاف و آموزش و پرورش و سایر مجموعه‌های استان است.

قانع تصریح کرد: همچنین ظرفیت عظیمی از نخبگان و فرهیختگان قرآنی در کنار دانشمندان و اندیشمندان در این استان از دیرباز در حوزه قرآن کار تفسیری کرده‌اند که باعث شده است ظرفیت بزرگ و شگرفی در راستای ایجاد تحولات قرآنی در کشور ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس همچنین انتصاب دستیار استاندار فارس در امور قرآنی را نشان از اهتمام مسئولان استان به امور قرآنی دانست و گفت: باید تلاش کنیم که امورات حوزه قرآنی از ساحت شخصی و درونی‌سازی فردی به مرحله اجتماعی‌سازی برسد.

وی با بیان اینکه قرآن این ظرفیت را دارد که به عنوان نرم‌افزار جامعه‌پردازی در گام دوم تعریف شود، افزود: مسئله تولید فرهنگ قرآنی در استان فارس از جمله مسائل مهمی است که مورد تمرکز و توجه مدیران فرهنگی استان است و باید همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند از ایمان مردم عمل صالح تولید کرد که اساساً این معنا در بستر قرآن اتفاق خواهد افتاد.

قانع نکته مهم دیگر را مسئله خانواده قرآنی عنوان کرد و افزود: سیاستی که در دستور کار تمام مؤسسات قرآنی قرار داده شده است این است که هر فردی که در فرایند آموزش‌های قرآنی قرار بگیرد، باید دایره تأثیرگذاری خود را به خانواده منتقل کند لذا سیاست تربیت خانواده قرآنی و شبکه‌سازی قرآنی را در استان فارس به جد دنبال می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در پایان گفت: به هم تنیدگی در این حوزه و راهبردی کلان در این حوزه دارد رخ می‌دهد که باید از ظرفیت شبکه قرآنی منسجم استان بهره‌مند شویم و همه مخاطبان موجود در استان را از این شبکه فاخر متنعم کنیم.

انتهای پیام
captcha