حوزه فرهنگ به بازسازی انقلابی نیاز دارد
کد خبر: 4098337
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
حجت‌الاسلام قمی:

حوزه فرهنگ به بازسازی انقلابی نیاز دارد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر بازسازی انقلابی در حوزه فرهنگ گفت: در این میان رصد کردن اقدامات انجام شده بسیار مهم است و روحانیت باید نبض تحولات فرهنگی باشند.

حجت الاسلام قمیبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امروز، 18 آبان در سفر به شیراز و در نشست مدیران و مسئولان فرهنگی استان فارس گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید به تحول نگاه ویژه داشته باشیم و در حوزه‌های فرهنگ و اقتصاد نیاز به تحول داریم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بازسازی انقلابی در حوزه فرهنگ گفت: در این میان رصد کردن اقدامات انجام شده بسیار مهم است و روحانیت باید نبض تحولات فرهنگی باشد، البته در ایجاد تحولات، اصول و سنن الهی سر جای خود باقی خواهد ماند و تحولاتی ماندگار می‌شوند که در جامعه اثرگذار باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مردمی‌بودن را در پیشبرد اهداف جامعه بسیار مهم دانست و گفت: برای انجام تبلیغات اسلامی و انجام سایر امور در جامعه باید همگی در عرصه حضور یابیم و روحانیون به تنهایی نمی‌تواند به تبلیغات اسلامی بپردازند بلکه به تلاش همه افراد جامعه نیاز است.

وی با اشاره اهمیت سند نقشه مهندسی فرهنگی اظهار کرد: این سند جلوه حلقه‌های میانی فرهنگی به شمار می‌رود و علاوه بر مسئولان باید در اختیار بانوان به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه و سایر افراد جامعه هم قرار بگیرد.

قمی از مسئولان و فرهیختگان فارس برای پیشبرد برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی درخواست تلاش بیشتر کرد و گفت: تحول در عرصه فرهنگ موجب می‌شود تا در سایر میدان‌های جامعه هم شاهد پیشرفت مطلوب باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: یکی از مباحثی که در ساخت مجتمع‌های مسکونی و پروژه‌های مسکن «مهر» مورد تأکید قرار گرفته است، ساخت مسجد است و به ازای هر ۳۰۰ واحد مسکن مهر یک مسجد باید ساخته شود اما گاهی مشاهده می‌شود که با انعقاد قرارداد طرح‌های 229 واحدی از ساخت مسجد به ازای هر 300 واحد پیروی نشده است.

انتهای پیام
captcha