نقطه اصلی قوت ایران مردم باورمند است
کد خبر: 4098643
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

نقطه اصلی قوت ایران مردم باورمند است

مسئول نهاد نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تصریح اینکه آمریکا در صحنه سخت از ملت ایران شکست خورده است گفت: راهی که برای آن‌ها باقی مانده، این است که این ملت از درون تهی شود و نقطه قوت این مردم را بگیرند؛ نقطه اصلی اقتدار و قوت ایران، اسلحه، پهباد، موشک، نیروی دریایی قوی و ... نیست بلکه مردم باورمند و مؤمن آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، مسئول نهاد نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشوربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، مسئول نهاد نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور شب گذشته، ۱۹ آبان‌ماه در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی سومین حرم اهل بیت(ع) که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به آیات سوره مائده گفت: خداوند در این سوره، آیه ابلاغ و ولایت امیرالمؤمنان و آیه اکمال دین پس از معرفی حضرت علی(ع) به ولایت و امامت را نازل کرده و این آخرین سوره مفصل نازل شده بر پیامبر(ص) است.

وی به آیه ۵۴ این سوره اشاره و اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ: ای اهل ایمان! هر کس از شما از دینش برگردد [زیانی به خدا نمی‌رساند] خدا به زودی گروهی را می‌آورد که آنان را دوست دارد، و آنان هم خدا را دوست دارند؛ در برابر مؤمنان فروتن‌اند، و در برابر کافران سرسخت و قدرتمندند، همواره در راه خدا جهاد می‌کنند و از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای نمی‌ترسند. این فضل خداست که به هر کس بخواهد می دهد؛ و خدا بسیار عطاکننده و داناست».

مسئول نهاد نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در ادامه تصریح کرد: خداوند در آیه‌ای از این سوره به مسلمانان تذکر می‌دهد و می‌فرماید ای مسلمانان مبادا یهود، نصارا، اهل کتاب و کسانی که دین، پیامبر، قبله، هدف و آرمان شما را قبول ندارند به عنوان ولی، همراه یا سرپرست بپذیرید  و بعد از این آیه به مسلمانان می‌فرماید اگر شما دست از دین خدا بردارید و از دینتان برگردید، خدا جای شما کسانی را خواهد آورد؛ این موضوع قابل توجهی برای جریان مؤمن در همه آیات است، خداوند برای دین خود و فلسفه آفرینش نیاز به انسان‌ها ندارد و دین خدا متوقف بر یاری کسی نیست.

وی در ادامه یادآور شد: خداوند این را در مرحله اول به اطرافیان پیامبر(ص)‌ فرموده است، به کسانی که  در جنگ بدر، احد، خیبر، احزاب، کم یا زیاد همراه پیامبر(ص) بودند و به مسلمانانی که محضر حضرت(ص) را درک کرده، خداوند به آن‌ها می فرماید اگر شما دست از دین خدا بردارید و از دینتان برگردید خداوند گروه دیگری را به جای شما می آورد.

رستمی بیان کرد: حواسمان باشد ما هستیم که نیاز به خداوند داریم و برای به کمال رسیدن و تحقق تمام ظریفت‌های وجودی، راهی که خداوند به عنوان دین خود طراحی کرده و به ما ارائه داده است را باید انتخاب و در این مسیر حرکت کنیم.

وی ادامه داد: خداوند خصوصیت انسان‌هایی که فرموده است، می‌آیند در چند فراز بیان کرده است از جمله اینکه خدا آن‌ها را دوست دارد و محبوب خدا هستند، آن ها نیز خدا را دوست دارند، در کنار انسان‌های مؤمن، متواضع اما در مقابل کفار عزتمند و شکست ناپذیر هستند، در راه خدا تلاش می‌کنند، از بدگویی و ملامت دشمن، نگرانی در دل راه نمی دهند. امام صادق(ع) فرمودند این آیه درباره امام زمان و یارانش است.

مسئول نهاد نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور  با بیان اینکه آنچه امروز درجامعه ما در ابعاد مختلف دیده می شود حضور در جنگ تمام عیار و همه جانبه‌ای است که برای ساکت کردن امت امام زمان به را افتاده است، افزود: دشمن در بخش های زیادی از این ملت و تفکر اسلام شکست خورده و راهی که برای مقابله با این ملت انتخاب کرده یک راه است.

وی یادآور شد: نظام جهانی بعد از استعمار و اینکه کشورهای غربی، کشورگشایی و به دنیا حمله کردند، آفریقا را گرفتند و ۱۵۰ میلیون آفریقایی را به اسارت گرفتند و منابع آن را غارت کردند و جاهای مختلف را فتح و غارت کردند تا خودشان به ثروت و برتری رسیدند؛ آن چیزی که اکنون در دنیا دارد اتفاق می‌افتد، این است که با بیداری‌ای که در نظام عالم اتفاق افتاده، دنیا حاضر نیست تسلیم زورگویی ابرقدرت‌ها شود و در درون جامع غربی نیز زوال را می بینیم و این حرف رهبران آمریکاست، بایدن و ترامپ می‌گویند آمریکا در حال زوال است.

رستمی با اشاره به اینکه از نظر منطقه‌ای آمریکا چه وضعیتی دارد، گفت: ترامپ اعلام کرد که آمریکا ۷هزار میلیارد دلار از ۲۰ سال پیش در منطقه خرج کرده است اما چیزی که به دست آوردند این است که در منطقه هرجا آمریکا وارد شده، شکست خورده‌اند.

وی با تصریح اینکه آمریکا در صحنه سخت از ملت ایران شکست خورده است چون این ملت به خدا باور دارند و شهادت را پیروزی می‌دانند، گفت: راهی که برای آن‌ها باقی مانده، این است که این ملت از درون تهی شود و نقطه قوت این مردم را بگیرند؛ نقطه اصلی اقتدار و قوت ایران، اسلحه، پهباد، موشک، نیروی دریایی قوی و ... نیست بلکه مردم باورمند و مؤمن آن است.

مسئول نهاد نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با یادآوری اینکه تمام ابزارهای نو را پای این کار آورده‌اند، اظهار کرد:  تنها زبان و کشوری که ۷۰ شبکه مخالف برای آن برنامه رایگان پخش می‌کند، ایران است.

رستمی در پایان تأکید کرد: راه مقابله این است که در صحنه باورها و اعتقادات باید مدافع اعتقادات قوی و مواظب جوانان و فرزندان خود باشیم و جوانان را برای دستیابی افق‌های بزرگ به میدان آوریم.

انتهای پیام
captcha