کتابخانه «فجر» صالح‌آباد گشوده می‌شود
کد خبر: 4099002
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

کتابخانه «فجر» صالح‌آباد گشوده می‌شود

رئیس اداره کتابخانه شهرستان بهار از بازگشایی کتابخانه «فجر» صالح آباد در هفته کتاب خبر داد و گفت: خیرین در بازسازی و تکمیل این کتابخانه‌ همراهی خوبی داشتند که در هفته کتاب بازگشایی می‌شود.

کتابخانهبه گزارش ایکنا از همدان، معصومه فزونی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان بهار، امروز ۲۱ آبان‌ماه در جمع کتابداران شهرستان بهار اظهار کرد: سه هزارو ۴۰۴ متر مربع زیر بنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار است و سرانه ۱۱۱ هزار و ۳۵۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار موجود است.

وی افزود: سه هزار و ۴۸۶ نفر عضو از خدمات کتابخانه‌های این شهرستان استفاده می‌کنند، در یک سال گذشته بیش از ۹۱۸ برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی با موضوعات مختلف، جلسات مطالعاتی، نشست‌های کتابخوانی، جلسات نقد کتاب، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی کتابخانه در شهرستان برگزار شده است‌.

رئیس کتابخانه بهار ادامه داد: مردم شهرستان بهار از ابتدای سال بیش از ۳۳ هزار و ۴۰۰ نسخه کتاب به امانت گرفته‌اند، حوزه ادبیات با ۱۱ هزار و ۴۵۷ نسخه بالاترین موضوع مورد علاقه مردم شهرستان بهار بوده است‌، پس از آن علوم اجتماعی با پنج هزار و ۳۳۰ نسخه، علوم محض با چهار هزار و ۶۸۰ نسخه و حوزه دین با بیش از ۴۰ هزار نسخه موضوعات مورد اقبال مردم بوده است.

فزونی به معرفی پروژه‌ این شهرستان پرداخت و افزود: کتابخانه‌ آیت‌الله بهاری سال قبل با ۸۰۰ متر زیربنا با اعتبار ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بازسازی و افتتاح شد.

وی با اشاره به ساخت کتابخانه فجر صالح‌آباد گفت: بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه تکمیل آن شده است، خیرین در بازسازی و تکمیل این کتابخانه‌ همراهی خوبی داشتند و این مجموعه در هفته کتاب بازگشایی می‌شود، همچنین توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) مهاجران در دست اقدام است که امسال ۱۴ میلیارد ریال برای توسعه این کتابخانه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره کتابخانه شهرستان بهار ادامه داد: بیش از ۹۰ برنامه فرهنگی و متنوع در سطح کتابخانه‌های شهرستان بهار در این هفته اجرا می‌شود، این برنامه‌ها با محوریت نشاط، امیدآفرینی و سبک زندگی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ امروز از دو عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با نام‌های «جبار مفقود» و «باور سخت» رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha