نگاهی به امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی ویژه قاریان و حافظان + جدول
کد خبر: 4099078
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

نگاهی به امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی ویژه قاریان و حافظان + جدول

دانشگاه آزاد اسلامی، جهت ترغیب دانشجویان به حفظ و درک مفاهیم قرآن و تشویق دانشجویان به فعالیت‌های قرآنی، از سال‌های قبل تخفیف شهریه در نظر گرفته است.

نگاهی به امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی ویژه قاریان و حافظان + جدولبه گزارش ایکنا، مرکز قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، جهت ترغیب دانشجویان به حفظ و درک مفاهیم قرآن و تشویق دانشجویانی که در رشته‌های حفظ و ترجمه فارسی قرآن کریم و قرائت در مسابقات یا جشنواره‌های قرآن و عترت داخلی یا خارجی حائز رتبه می‌شوند، تخفیف شهریه در نظر گرفته است.

زمان اعطای تخفیف‌ شهریه، اولین نیم سال تحصیلی پس از احراز رتبه و دریافت گواهی و تائیدیه مربوط است.

دانشجویان حافظ قرآن در بدو ورود به دانشگاه جهت برخورداری از امتیاز‌های اعطایی این آیین‌نامه، باید درخواست خود را به کانون قرآن و عترت واحد مربوطه خود ارائه دهند.

کانون قرآن و عترت نسبت به برپایی آزمون حفظ و ترجمه فارسی قرآن اقدام کرده و در صورت کسب حداقل ۸۰ از ۱۰۰ امتیاز، درخواست دانشجو را جهت برگزاری آزمون، تعیین رتبه و صدور گواهی به مرکز فعالیت‌ها و پژوهش‌های قرآن و عترت ارسال می‌کند.

اعطای تخفیف‌های مورد نظر برای یک بار و با کسب رتبه در مقطع و رشته مورد نظر است و اعطای تخفیف بیش‌ از یک‌بار به یک دانشجو منوط به موفقیت در آزمون مقطع بالاتر یا ارتقای رتبه در یک سطح از مسابقات یا ارتقای سطح مسابقات است.

دانشجو به استثنای حفظ کل قرآن که در صورت تداوم حفظ و گواهی مرکز فعالیت‌ها و پژوهش‌های قرآن و عترت می‌تواند در هر نیم‌سال از این امتیاز استفاده کند.

اعطای مجدد تخفیف‌های مورد نظر به قاریان ممتاز کشوری فقط در صورت کسب رتبه بالاتر امکان‌پذیر است. همچنین اعطای تخفیف شهریه مجدد طبق بند(۳-۹) مشروط به مشارکت مستمر دانشجویی قاری یا حافظ در برنامه‌های قرآن دانشگاه آزاد اسلامی در مدت باقی‌مانده تحصیل با تأیید کانون قرآن و عترت واحد و مرکز فعالیت‌ها و پژوهش‌های قرآن و عترت خواهد بود.

این تخفیف‌ها براساس جدول و با رعایت نکات بالا تعلق می‌گیرد.

میزان تخفیف شهریه دانشجویان قاری و حافظ قرآن کریم در دانشگاه آزد + جدول

میزان تخفیف شهریه دانشجویان قاری و حافظ قرآن کریم در دانشگاه آزد + جدول

انتهای پیام
captcha