جزئیاتی از دوره جدید جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
کد خبر: 4099572
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
جواد باقری‌بیلندی خبر داد

جزئیاتی از دوره جدید جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت جزئیات بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت را اعلام کرد که بر اساس آن ثبت‌نام برای حضور دوره جدید این رویداد از نیمه‌های آبان‌ماه آغاز شده و تا 20 آذر ادامه دارد.

اعلام جزئیات دوره جدید جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

جواد باقری‌بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به آغاز فراخوان جشنواره قرآنی وزارت بهداشت گفت:‌ بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام از دهم آبان‌ماه گفت: مهلت ثبت‌نام در بخش‌های آوایی و معارفی این دوره تا 20 آذرماه ادامه دارد و این زمان در بخش‌های ادبی، پژوهشی، فناوری و هنری تا 15 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

باقری افزود: در این دوره از جشنواره شرکت‌کنندگان در شش بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری و در 56 رشته به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در مورد برنامه زمانی این جشنواره بیان کرد: بر اساس برنامه زمانی در نظر گرفته شده این دوره از جشنواره در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود، زمان برپایی مرحله دانشگاهی در بخش معارفی هفته اول دی‌ماه و در بخش آوایی هفته دوم دی‌ماه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نهایی این دوره از مسابقات تا پایان سال برگزار می‌شود، اظهار کرد: داوری و ارزیابی بخش‌ها و رشته‌های مختلف این مسابقات در ماه‌های بهمن و اسفند برپا می‌‌شود.

بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در شش بخش برگزار می‌شود. بخش آوایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این جشنواره در 17 رشته شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ یک جزء، حفظ ۳ جزء،‌ اذان، همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی، دعاخوانی، مداحی، حفظ سوره ملک، صحیح‌خوانی قرآن، آئین سخنوری و فصیح‌خوانی نماز برگزار می‌شود.

همچنین بخش معارفی در ۱۵ رشته تفسیر قرآن، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث معصومین(ع)، سیره معصومین(ع)، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، معارف نهج‌البلاغه، حفظ فرازهایی از نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهایی از صحیفه سجادیه، نماز، زندگی مهدوی، اخلاق و پوشش حرفه‌ای و ترجمه سوره منتخب برگزار می‌شود.

بخش پژوهشی نیز رقابت‌ها در پنج رشته مقاله‌نویسی، تلخیص کتاب، نقد کتاب، ایده‌پردازی، ایده‌شو و تألیف کتاب، بخش فناوری و تولیدات رسانه‌ای در سه رشته تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن و تولیدات رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

همچنین بخش ادبی در چهار رشته، شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی،‌ بخش هنری در ۹ رشته خوشنویسی، معرق و منبت، عکاسی، طراحی، پوستر، فیلم کوتاه داستانی، نقاشی، تذهیب، فیلم مستند و اینفوگرافی برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha