برنامه زمانی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت اعلام شد
کد خبر: 4193976
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

برنامه زمانی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت اعلام شد

بیست‌وهشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی از آبان‌ماه امسال و با ابلاغ آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی آغاز شده و اجرای آن تا خردادماه سال آینده به طول خواهد انجامید.

نگاهی به برنامه زمانی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

به گزارش ایکنا، بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در هشت بخش و 71 رشته طراحی شده و از این حیث تفاوت‌های با ادوار گذشته دارد. طی روهای آینده در قالب اخبار کوتاهی بیشتر به جزئیات بخش‌ها و رشته‌ها و تفاوت‌های دوره جدید با ادوار گذشته پرداخته خواهد شد. در این گزارش صرفاً به زمان‌بندی اجرایی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت پرداخته می‌شود. 

جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و مراکز و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت است که تا کنون 27 دوره از آن برگزار شده و فرایند اجرایی بیست و هشتمین دوره آن نیز از آبان‌ماه امسال آغاز شده است. فرایندی که با احتساب مرحله سراسری همین جشنواره(جشنواره داخلی وزارت بهداشت) هشت ماه و با احتساب جشنواره ملی(زمان برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به عنوان قله جشنواره‌های قرآنی دانشگاهی در کشور) بیش از 10 ماه به طول خواهد انجامید. این فرایند در مرحله سراسری با ابلاغ آیین‌نامه به دانشگاه‌ها و مراکز وابسته در آبان‌ماه آغاز شده و تا خردادماه سال آینده، که زمان برگزاری مرحله نهایی و اختتامیه است، ادامه خواهد داشت. 

همانطور که گفته شد جشنواره بیست و هشتم وزارت بهداشت طی بازه زمانی هشت‌ماهه برگزار می‌شود. این فرایند از آبان‌ماه امسال و با ابلاغ آیین‌نامه آغاز شده است. همزمان با ابلاغ این آیین‌نامه ثبت‌نام نیز از طریق سامانه آغاز شد، بر اساس آنچه در آیین‌نامه جشنواره آمده در صورتی که این مهلت تمدید نشود، مخاطبان تا پایان دی‌ماه فرصت ثبت‌نام خواهند داشت. 

برنامه زمانی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت اعلام شد

آخرین اخباری که از میزان ثبت‌نام مخاطبان در این جشنواره از سوی مسئولان مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت منتشر شد، مربوط به اوایل دی‌ماه است که خبر از ثبت‌نام 25 هزار نفر در جشنواره تا به آن روز داده شد. در دوره گذشته بیش از 70 هزار نفررشته در جشنواره ثبت‌نام کرده بودند.

بعد از پایان ثبت‌نام، مرحله دانشگاهی در دو بخش آوایی و معارفی طی بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. در این بخش به دانشگاه‌ها توصیه شده است تا مسابقات دانشگاه خود در این دو بخش را در ایام‌الله دهه فجر برگزار کنند. بخش‌‌های پژوهشی، هنری، ادبی و فناوری به صورت ارسال اثر به دبیرخانه مرکزی و داوری متمرکز برگزار می‌شود. 

در ادامه تا پایان بهمن‌ماه به دانشگاه‌ها مهلت داده شده است تا گزارش مرحله دانشگاهی را به دبیرخانه ارسال کنند. این گزارش باید شامل ارسال اسامی و مشخصات فایل‌های صوتی و تصویری راه‌یافتگان به مرحله کشوری در بخش آوایی و معارفی و همچنین اسامی و مشخصات آثار شرکت‌کنندگان در بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری باشد.

در ادامه نوبت به داوری آثار ارسال شده در بخش‌های آوایی، ادبی، پژوهشی، فناوری و هنری خواهد رسید، این آثار به صورت غیر حضوری در دبیرخانه و طی بازه زمانی 15 اسفندماه ماه 1402 تا 15 فروردین‌ماه 1403 داوری خواهد شد. 

همچنین آزمون مقدماتی مرحله سراسری بخش معارفی و رشته‌‌های حفظ قرآن کریم به صورت غیر حضوری و برخط برای تعیین فینالیست‌های این بخش و رشته‌ها در نیمه دوم فروردین‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد. 

مرحله نهایی یا سراسری بخش معارفی که با حضور فینالیست‌های رشته‌های مختلف این بخش به صورت حضوری و در 10 منطقه کشور خواهد بود، در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار می‌شود. 

جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

آیین‌ اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بخش‌ معارفی همراه با بخش‌های ارسال اثر شامل بخش ادبی، بخش پژوهشی، بخش فناوری و بخش هنری نیز نیمه اول خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد. 

پایان‌بخش مرحله سراسری بیست و هشتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزاری آزمون بخش آوایی به صورت حضوری و با حضور فینالیست‌های راه‌یافته به این مرحله خواهد بود. 

در نهایت نیز نفرات برتر رشته‌ها و بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره به سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان که سال آینده به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، راه می‌یابند. زمان دقیق برگزاری این جشنواره اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود در مردادماه سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha