آغاز مرحله نهایی بخش آوایی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
کد خبر: 4140336
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
در بخش بانوان

آغاز مرحله نهایی بخش آوایی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

مرحله نهایی یا سراسری بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، کارکنان و اساتید وزارت بهداشت در بخش بانوان از روز 22 اردیبهشت‌ماه با حضور 300 شرکت کننده آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

آغاز مرحله نهایی بخش آوایی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت در رشته‌های آواییِ بخش بانوان از فردا، جمعه 22 اردیبهشت‌ماه در خزرآباد ساری آغاز و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.

جشنواره قرآنی وزارت بهداشت در سه بخش کارکنان، اساتید و دانشجویان و با حضور حدود 300 شرکت کننده در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات در گروه دانشجویان می‌توان به رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ 10 جزء قرآن، حفظ پنج جزء قرآن، مداحی، دعاخوانی، آیین سخنوری، صحیح‌خوانی قرآن، فصیح‌خوانی نماز، حفظ سه جزء، حفظ یک جزء و حفظ سوره مبارکه ملک، اشاره کرد.

در گروه کارکنان و اساتید نیز رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ 15 جزء، حفظ پنج جزء، آیین سخنوری، حفظ سه جزء، حفظ یک جزء، حفظ سوره مبارکه ملک، صحیح‌خوانی قرآن و فصیح‌خوانی نماز برگزار می‌شود.

گروه کارکنان و اساتید در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت مرحله ملی نداشته و آخرین مرحله آن مرحله سراسری خواهد بود. همچنین در گروه بانوان رقابت‌ها در رشته‌های اذان و تواشیح در گروه دانشجویان و رشته‌های اذان، تواشیح، دعاخوانی و مداحی در گروه کارکنان و اساتید تعریف نشده و این رشته‌ها فقط مختص آقایان است. رقابت‌های بخش آقایان نیز در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود؛ جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت در شش بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، فن‌آوری و تولیدات رسانه‌ای، ادبی و هنری برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه پنج بخش این جشنواره روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار و نفرات برتر نیز تجلیل شدند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha