بانوی محجبه انگلیسی: اسلام‌هراسی‌ها مانع تزلزل ایمانم نمی‌شود
کد خبر: 4099664
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
خرده‌روایتی از مشقات حفظ حجاب در بریتانیا؛

بانوی محجبه انگلیسی: اسلام‌هراسی‌ها مانع تزلزل ایمانم نمی‌شود

یک بانوی محجبه انگلیسی با اشاره به آزار و اذیت اسلام‌هراسانه‌ای که با آن روبه‌روست، بیان می‌کند: من به اینکه یک زن مسلمان بریتانیایی ـ بنگلادشی هستم افتخار می‌کنم و هر کسی که به دلیل ناآگاهی فکر می‌کند می‌تواند ما را از عمل به ایمانمان بازدارد هرگز پیروز نخواهد شد. ما حقی داریم و من هر بانوی مسلمانی را تشویق می‌کنم که به حجاب داشتن خود افتخار کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Birmingham Live، مینا، بانوی محجبه ساکن انگلستان مرتب از اسلام‌هراسی صحبت می‌کند و معتقد است با وجود آزار کلامی و فیزیکی، او و سایر زنان مسلمان باید آشکارا به ایمان خود افتخار کنند چراکه متعصبان هرگز پیروز نخواهند شد و او را از ایمان خود باز نخواهند داشت.

مینا می‌گوید: من به اینکه یک زن مسلمان بریتانیایی ـ بنگلادشی هستم افتخار می‌کنم و هر کسی که به دلیل ناآگاهی فکر می‌کند می‌تواند ما را از عمل به ایمانمان باز دارد هرگز پیروز نخواهد شد. ما حقی داریم و من هر مسلمانی را تشویق می‌کنم که به این موضوع (حجاب داشتن) افتخار کند.

در حالی که ایمان او تزلزل‌ناپذیر است، روزهایی وجود دارد که مینا اعتراف می‌کند که نگران است به خاطر داشتن حجاب مورد حمله قرار گیرد. مینا در سال 2003 از کاونتری به بیرمنگام نقل مکان کرد.

آزار کلامی جای خود را به حمله‌های فیزیکی داده است

وی  می‌گوید: به محض اینکه به بیرمنگام نقل مکان کردم، در مورد حملات به زنان مسلمان در منطقه شنیدم. دو دوست خانوادگی که در همان منطقه مینا زندگی می‌کردند، اخیراً برای ادای عمره به عربستان رفته و تصمیم گرفتند پس از سفر خود حجاب به سر کنند. این زنان خیلی زود مورد آزار و اذیت و حمله فیزیکی قرار گرفتند.

مینا گفت: بچه‌های محلی روی آنها اسم «زنان نینجا» گذاشتند. یک مانع زبان هم برای خانم‌ها وجود داشت و آنها نمی‌توانستند از خود دفاع کنند؛ آزار کلامی به‌زودی به شکل فیزیکی درآمد.

مینا می‌گوید: یک روز، پسرها روبنده را از صورت یکی از آن‌ها برداشتند و تهدید کردند که اگر دوباره آن را بپوشند، صورتشان را می‌سوزانند. آنها متزلزل و ترسیده به سمت من آمدند، اما می‌دانستم که باید کاری کنیم و اجازه ندهیم این پسرها با آزار رساندن به کسی فرار کنند.

داده‌ها نشان می‌دهد که پلیس میدلندز وست 386 جرم نفرت‌انگیز اسلام‌هراسی را در سال 2021 ثبت کرده است. از این تعداد، 192 حمله علیه زنان مسلمان بوده است، اما این رقمی است که مینا را شوکه نمی‌کند، زیرا او تجربه زن بودن را توضیح می‌دهد و مسلمانان اغلب با آنها برخورد دارند.

او گفت: من از این تعداد شوکه نشدم، اما انتظار نداشتم آنقدر زیاد باشد، زیرا بسیاری از زنان در مورد آن صحبت نمی‌کنند.

از زمانی که پلیس وست میدلندز شروع به ثبت جرایم اسلام‌هراسی کرد، داده‌ها سالانه افزایش یافته است. مشخص نیست که آیا تعداد حوادث افزایش یا اینکه آیا روش ثبت آنها بهبود یافته است.

ماشوکرا بیگم، رئیس مرکز اجتماعی آستون سااتی هاوس(Aston Saathi House)، در مورد نحوه ثبت حملات اسلام‌هراسی توسط نیروهای پلیس، گفت: برای مقابله با افزایش اسلام‌هراسی باید به سرعت روش‌های بهتری اتخاذ شود.

بیگم افزود: روش‌های نظارت بر جنایات ناشی از نفرت و موانع برای گزارش باید بهبود یابد، به طوری که بسیاری از جوانان مسلمان آستانه بسیار بالایی در مورد اسلام‌هراسی دارند و همچنین احساس می‌کنند که پلیس نگرانی‌ها را جدی نمی‌گیرد. این می‌تواند شامل ثبت جرایم با اسلام‌هراسی به عنوان یک عامل انگیزشی در سطح ملی باشد که آگاهی از مقیاس مشکل را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام
captcha