تازه‌ترین شماره نشریه کاشف منتشر شد
کد خبر: 4099705
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

تازه‌ترین شماره نشریه کاشف منتشر شد

تازه‌ترین شماره نشریه فرهنگی ـ خبری کاشف ویژه گزارش‌ها و تحلیل‌ها در زمینه ارائه روش‌های تدبر در قرآن و همچنین سوره‌ها با رویکرد تدبری منتشر شد.

نشریه کاشفبه گزارش ایکنا، دویست و شصت و پنجمین شماره نشریه فرهنگی ـ خبری کاشف ویژه گزارش‌ها و تحلیل‌ها در زمینه ارائه روش‌های تدبر در قرآن و همچنین سوره‌ها با رویکرد تدبری زیر نظر مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران منتشر شد.

کارگروه‌های روش‌های تدبر، مدارس تخصصی، میعادگاه‌ها در شهرهای مختلف کشور و کلاس‌های مستقلی که توسط فعالان قرآنی در خارج از مجموعه مدرسه قرآن گسترش پیدا کرده‌اند، محور مطالب این شماره نشریه هستند.

از فهرست مطالب این شماره می‌توان به تأملی در روش‌های تدبر، گزارش عملکرد کارگروه مقدمات تدبر، تدبر به وسعت شهرها، گزارش عملکرد میعادگاه گیلان، تدبر به وسعت جامعه، مصاحبه درباره ارائه تدبر در جمع بسیجیان محله شهران و ... اشاره کرد.

در مطلبی که به گزارش عملکرد کارگروه مقدمات تدبر در قرآن اختصاص دارد آمده است: «کارگروه مقدمات تدبر از پاییز سال 13۹۹ شروع به کار کرده است، از جمله فعالیت‌‌های این کارگروه برگزاری جلسات هفتگی، مطالعه صحبت‌های استاد احمدرضا اخوت پیرامون کتاب مقدمات تدبر و هم‌اندیشی جهت تدوین آیین‌نامه اولیه کتاب، برگزاری یک دور طرح ختم قرآن با رویکرد مقدمات تدبر، بررسی دروس کتاب و پیشنهاد انواع ارائه، برگزاری کارگاه مرور کتاب مقدمات در اعتکاف علمی کادر، مباحثه بخش مقدمات تدبر کتاب گزیده رو‌ش‌ها و ارائه برای عموم در تعطیلات عید 1400، تولید عکس‌نوشته‌هایی از کتاب گزیده رو‌ش‌های تدبر، ختم قرآن در کلاس‌های مقدمات با رویکرد مقدمات تدبر در ماه رمضان، همکاری در برگزاری همایش سوره مبارکه همزه و ... است.

فعالیت‌های این كارگروه در بهار سال 1401 به طور پیوسته‌تری پیگیری شده است. تجربه حاصل از این قبیل کارها نشان می‌دهد تلاش برای تعامل بیشتر با مخاطب، می‌تواند در استقامت و استمرار این عزیزان در مسیر فهم و یادگیری و عمل به مطالب، اثرگذار باشد».

همچنین در مطلب دیگری با عنوان «کارگاه‌های مرور روش‌های تدبر در قرآن با محوریت تدبر در سوره‌ مبارکه محمد(ص)» می‌خوانیم: با برگزاری جلسات سه‌گانه تحت عنوان حال و هوای محمدی در ایام میلاد حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع)، سلسله نشست‌های مرور روش‌های تدبر با محوریت تدبر در سوره مبارکه محمد(ص) افتتاح شد.

برگزاری این کارگاه‌ها گامی در راستای ترویج این سوره و تقویت سیر تدبری اعضای مدارس دانشجویی است.

گفتنی است شرکت در این کارگاه‌‌ها بعد از تکمیل فرم احصای وضعیت موجود اهالی تدبر، دومین اقدام اعضای مدرسه در حرکت جمعی ارتقا و تقویت تدبر است.

در پایان این کارگاه‌ها امکان شرکت اعضا در آزمو‌ن‌های پیشنهادی وجود دارد. در صورتی که اعضای مدارس پاسخ مربوط به هر یک از این آزمو‌ن‌ها را در سامانه آموزش مجازی مدرسه بارگذاری کنند، بازخوردهای لازم را از سوی کارگروه‌های تخصصی دریافت خواهند کرد.

دریافت نشریه کاشف

انتهای پیام
captcha