۷۰ درصد مجموعه‌های حوزه کودک و فضای مجازی تعطیل شده‌اند
کد خبر: 4099905
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
سجاد اسم‌حسینی:

۷۰ درصد مجموعه‌های حوزه کودک و فضای مجازی تعطیل شده‌اند

مدیر مسئول و صاحب امتیاز کودک پرس اعلام کرد: از‌ سال ۹۸ تاکنون بیش از ۷۰ درصد شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه کودک و فضای مجازی تعطیل شده‌اند و فعالان حوزه کودک و نوجوان به بسترهای توزیع دسترسی ندارند.

اسم حسینیبه گزارش خبرنگار ایکنا، سجاد اسم‌حسینی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز کودک پرس امروز 24 آبان ماه، طی سخنانی در دومین نشست تخصصی حکمرانی کودک و خانواده در فضای مجازی بیان کرد: در زنجیره ارزش حوزه کودک و نوجوان، دسترسی و نظام رده‌بندی محتوا و خدمات در سطح ملی پیاده‌سازی نشده است.

وی افزود: از‌ سال ۹۸ تاکنون بیش از ۷۰ درصد شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه کودک و فضای مجازی تعطیل شده‌اند و فعالان حوزه کودک و نوجوان به بسترهای توزیع دسترسی ندارند. همچنین، فرهنگ خرید و رژیم مصرف محصولات دیجیتال حوزه کودک و نوجوان در خانواده‌ها وجود ندارد.

اسم‌حسینی بیان کرد: در رابطه با بحث زنجیره ارزش حوزه کودک و نوجوان اگر این حوزه را به نوعی یک صنعت درنظر بگیریم، تا کنون کار چندانی صورت نگرفته است. امروز نیازمند سکوی ویژه و یکپارچه‌سازی فعالان حوزه محتوا و خدمات حوزه کودک و نوجوان هستیم که در عرصه محتوا و خدمات فعال باشند‌.

وی اظهار کرد: این سکوی تخصصی مبتنی بر حکمرانی شبکه‌ای خواهد بود یعنی شبکه فعالان حوزه کودک و نوجوان باید در کنار یکدیگر به این سکو برسند. اگر این سکو یکپارچه شده و وزارت ارشاد به عنوان متولی بر آن نظارت داشته باشد، ظرفیت‌های این حوزه قابلیت یکپارچه سازی دارند.

اسم‌حسینی بیان کرد: تقویت فضای بازار پردازی با متمرکز کردن ظرفیت زیست بوم نیز از مهمترین مسائلی است که باید در این حوزه در نظر گرفته شود. نمایشگاه فناوری‌های دیجیتال محتوایی فضای مجازی که دی ماه برگزار می‌شود، می‌تواند زمینه را برای دستیابی به سکوی مورد نیاز حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی فراهم کند.

انتهای پیام
captcha