رشد 500 درصدی ثبت‌نام در مسابقات قرآن بسیج
کد خبر: 4100580
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
حجت‌الاسلام لیمویی بیان کرد:

رشد 500 درصدی ثبت‌نام در مسابقات قرآن بسیج

مدیر دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام برای حضور در بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بسیج گفت: در این دوره شاهد رشد پنج برابری میزان متقاضیان حضور در مسابقات بوده‌ایم و تعداد افراد ثبت‌نامی به بیش از 100 هزار نفر رسیده است.

حجت‌آلاسلام حمیدرضا لیمویی مدیر دارالقرآن بسیج کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیموئی، مدیر دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد آخرین وضعیت بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج و میزان ثبت‌نام در این دوره گفت: فراخوان در حالی اعلام شد که تیرماه همین امسال شاهد برگزاری مرحله نهایی و کشوری بیست و هشتمین دوره آن در تهران بودیم و امسال دو دوره مسابقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای ماه مبارک رمضان امسال تصریح کرد: حضرت آقا بر این نکته که مساجد را باید پایگاه قرآن قرار داد، تأکید ویژه‌ای کردند و در همین راستا در این دوره، مرحله‌ای نیز رقابت‌ها بین مساجد و پایگاه‌های یک محله افزوده شد.

لیمویی به زمان‌بندی ثبت‌نام‌ها اشاره و اظهار کرد: مهلت اولیه ثبت‌‌نام در بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج کشور، اوایل شهریور تا پایان مهرماه بود، با توجه به استقبال بسیجیان از این رویداد این زمان در مرحله اول تا ۲۰ آبان‌ و در مرحله دوم نیز تا 27 آبان‌ماه تمدید شد.

مدیر دارالقرآن بسیج کشور تصریح کرد: در بازه زمانی در نظر گرفته شده تعداد متقاضیان و داوطلبان حضور در این رویداد از 100 هزار نفر عبور کرده است. این در حالی است که سال گذشته و در دوره بیست و هشتم حدود 20 هزار نفر متقاضی حضور در این مسابقات بود و با این حساب شاهد رشد پنج برابری ثبت‌نام‌کنندگان بوده‌ایم.

وی به رشته‌ها و بخش‌های مختلف این دوره اشاره کرد و گفت: این دوره از مسابقات در چهار بخش فردی، گروهی، خانوادگی و ایده‌پردازی برگزار می‌شود. بخش فردی شامل رشته‌های حفظ قرآن، صحیح‌خوانی، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم کتاب صراط، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است که افراد به تناسب سن، علاقه و توانمندی خود در این بخش شرکت می‌کنند.

مدیر دارالقرآن بسیج تصریح کرد: در بخش خانوادگی و بخش گروهی ایده‌ای نو در راستای جذب خانواده‌ها و گروه‌های ۳ تا ۴ نفره به آیات الهی، کلام امیرالمومنین (ع) و امام سجاد (ع) طراحی شده و برای آن جوایز ارزشمند مادی و سفر زیارتی معنوی نیز پیش‌بینی شده است. در بخش خانوادگی، هر کدام از اعضای خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان زیر ۱۰ سال و بالای ۱۰ سال یک فعالیت قرآنی و همچنین در بخش گروهی هر کدام از اعضای گروه یک نقش را ایفا می‌کنند.

لیموئی در پایان بیان کرد: ایده‌ها نیز باید حول چهار موضوع «تبدیل شدن همه مساجد به پایگاه‌های قرآن کریم»، «ترویج انس عمومی جامعه با قرآن کریم به واسطه خواندن روزانه یک صفحه از قرآن کریم توسط آحاد جامعه»، «تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم با روش‌های نوین» و «ایجاد فرهنگ عمومی همراه داشتن همیشگی قرآن جیبی در بین آحاد جامعه» باشد.

انتهای پیام
captcha