«ویژگی‌های هنرهای اسلامی در میراث فرهنگی جهانی» بررسی می‌شود
کد خبر: 4101004
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
در مصر؛

«ویژگی‌های هنرهای اسلامی در میراث فرهنگی جهانی» بررسی می‌شود

مصر نشست هم‌اندیشی «ویژگی‌های هنرهای اسلامی در میراث فرهنگی جهانی» را با همکاری یونسکو برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مصراوی، کمیته تاریخ و آثار باستانی شورای عالی فرهنگ مصر نشست هم‌اندیشی «ویژگی‌های هنرهای اسلامی در میراث فرهنگی جهانی» را  ساعت 10 صبح چهارشنبه، 23 نوامبر (2 آذر) به وقت محلی در موزه هنرهای اسلامی قاهره، پایتخت مصر برگزار می‌کند.

ممدوح عثمان، مدیر موزه هنر اسلامی مصر و مارتینو مللی، نماینده دفتر منطقه‌ای علوم یونسکو در کشورهای عربی در قاهره در برگزاری این سمینار مشارکت دارند.

به گزارش رسانه‌های مصری، این سمینار در چارچوب اهتمام کمیته تاریخ و آثار باستانی شورای عالی فرهنگ مصر و با همکاری موزه هنرهای اسلامی قاهره و دفتر منطقه‌ای علوم یونسکو در کشورهای عربی در قاهره به هنرهای تمدن اسلامی که یکی از شاخصه‌های تمدن بشری است، برگزار می‌شود.

مؤمن عثمان، رئیس بخش موزه‌های وزارت آثار باستانی و گردشگری و علا العجیزی گزارش کمیته تاریخ و آثار شورای عالی فرهنگ، ممدوح عثمان رئیس موزه هنر اسلامی وزارت گردشگری و ماریتینو مللی در افتتاح این سمینار سخنرانی می‌کنند.

از جمله مقاله‌هایی که در این کنفرانس ارائه می‌شود، «تصویرسازی در نسخه‌های خطی» توسط ایمن فؤاد سید، استاد تاریخ معاصر دانشگاه الازهر و رئیس انجمن مطالعات تاریخ مصر و همچنین مقاله‌ای با عنوان «شگفتی‌های هنرهای اسلامی در موزه‌های بین‌المللی» توسط رضوی زکی، پژوهشگر تمدن و میراث اسلامی و «قدرت آموزش موزه در ایجاد آگاهی عمومی و تقویت هویت بومی در پرتو تجربه موزه هنر اسلامی» توسط رشا جمال عبدالمغنی، دبیر موزه هنر اسلامی مصر است.

انتهای پیام
captcha