برگزاری جشنواره هنرهای اسلامی در تگزاس
کد خبر: 4101659
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴

برگزاری جشنواره هنرهای اسلامی در تگزاس

نهمین جشنواره هنرهای اسلامی در دسامبر آینده در ایالات تگزارس آمریکا برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود بیش از 6 هزار نفر از این جشنواره بازدید کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از  houstonchronicle، نهمین جشنواره سالیانه هنرهای اسلامی در «هیوستون»، پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت تگزاس آمریکا برگزار می‌شود و انتظار می‌رود بیش از 6 هزار بازدیدکننده داشته باشد.

این جشنواره دو روزه به صورت رایگان در روزهای 10 و 11 دسامبر در  مسجد «السلام » برگزار می‌شود.

در این جشنواره بیش از 50 هنرمند حضور دارند و هنرهای خود در زمینه‌های نقاشی، صنایع دستی، خوشنویسی و دیگر هنرها را ارائه می‌دهند. همچنین تورهایی برای آشنایی مهمانان با فضای مسجد برگزار می‌شود.

«خالق عظیم الدین» بنیانگذار انجمن هنرهای اسلامی است که میزبان این رویداد نیز هست.

در سال 2014 یکی از نقاشی‌های دیواری عظیم الدین در مسجد «هیوستون» نصب شد. بلافاصله پس از آن، او تصمیم گرفت یک نمایشگاه کوچک با تعداد انگشت شماری از هنرمندان به امید اینکه جامعه را برای داشتن اوقاتی خوش دور هم جمع کند، برگزار کند.

عظیم الدین به میزبانی سالیانه این رویداد ادامه داد و هر ساله افراد بیشتری از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

در سال 2019 جشنواره هنرهای اسلامی شاهد رکورد تعداد شرکت کنندگان یعنی بیش از پنج هزار نفر بود، اما در سال های شیوع کرونا برگزاری نمایشگاه با مشکلاتی مواجه شد و در نهایت به صورت مجازی برگزار شد.

جشنواره هنرهای اسلامی در طول همه‌گیری کرونا  22 هزار بازدیدکننده آنلاین داشت. جشنواره آنلاین شامل کلاس‌های هنری، کارگاه‌ها و فعالیت‌های کودکان بود.

عظیم‌الدین از موفقیت مستمر جشنواره و افراد متعهدی که این رویداد را به هر طریق ممکن برگزار می‌کنند، خرسند است.

وی تصریح کرد که هدف اصلی این جشنواره دور هم جمع کردن مردم از همه اقشار و ایجاد پل ارتباطی میان آنهاست.

او گفت که فضای هنری «هیوستون» و حضور افراد با پیشینه‌های مختلف در این عرصه شگفتی خاصی را ایجاد کرده و بسیاری از مردم را جذب جشنواره هنرهای اسلامی کرده است.

انتهای پیام
captcha