دعوت جمعیت الوفاق به تشکیل دولت نجات ملی در بحرین
کد خبر: 4101473
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

دعوت جمعیت الوفاق به تشکیل دولت نجات ملی در بحرین

جمعیت الوفاق بحرین خواستار تشکیل یک دولت نجات ملی شد که شرایط را برای اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی همه جانبه در بحرین ایجاد کند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین خواستار تشکیل یک دولت نجات ملی شد که شرایط را برای اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی همه جانبه در بحرین ایجاد کند.

این  جمعیت شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود نبود همه مقدمات و شرایط پس از یک انتخابات معیوب و ناقص که بیش از نیمی از مردم بحرین را  نادیده گرفت، تلاش برای جلوگیری از ادامه این واقعیت سیاسی با حذف بخشی اساسی از جامعه مسئله‌ای جدی است آن هم از طریق اصلاح وضعیت و تشکیل حکومتی با خصلت ملی که بیانگر روحیه  و خواست مردم باشد.

الوفاق بر ضرورت تشکیل دولتی در بحرین که صرفاً طیف خاصی را تشکیل ندهد و بیانگر اراده مطلق حاکمیت نباشد، تأکید کرد و گفت: دولت جدید باید بتواند توافقی اولیه بین طرف‌های مختلف ایجاد کند و مسئولیت اجرای برنامه اصلاحات مبتنی بر گفت‌وگو و اجماع ملی بین گروه‌های مختلف را برعهده بگیرد.

این جمعیت تأکید کرد که اصلاحات سیاسی در بحرین ملزم به دستیابی به توافق بر سر یک قانون اساسی است که زیربنای قانونی روابط بین نهادهای مختلف قدرت را تشکیل دهد و اراده مردمی محور اصلی در تشکیل دولت و انتخاب پارلمان باشد.

جمعیت الوفاق، بزرگترین حزب بحرین است که در سال ۲۰۰۱ توسط شیعیان بحرین تأسیس شد. دبیر کل این جمعیت شیخ علی سلمان است. جمعیت الوفاق توانست تمام ۱۸ کرسی مجلس بحرین  در انتخابات ۲۰۱۰ که به شیعیان اختصاص داده شده بود را بدست بیارد.

رهبر فکری این حزب هم شیخ عیسی قاسم عالم شیعی بحرین است. این حزب بزرگ‌ترین حزب معارض بحرینی است و همواره در جهت احقاق حقوق شیعیان بحرین به فعالیت مشغول بوده است.

رژیم آل خلیفه به دلیل حمایت الوفاق از انقلابیون بحرین در سال 1395 هجری شمری دستور توقف فعالیت‌ها و به دنبال آن انحلال این جمعیت را صادر کرد.

انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر بحرین با وجود تحریم انتخاباتی مردم در 21 آبان ماه برگزار شد و  میزان مشارکت مردمی در این انتخابات کمتر از ۲۸ درصد بود و در نهایت 40 نفر از بین ۴۳۳ نامزد برنده این انتخابات شدند.

مخالفان برگزاری انتخابات و در رأس آن جمعیت الوفاق تأکید داشتند که بحرین در سایه حکومت آل خلیفه، نبود اصلاحات و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حال پشروی به سمت آینده‌ای مجهول است.

انتهای پیام
captcha