برنامه سازمان اسلامی مالزی برای تقویت همزیستی ادیان
کد خبر: 4103235
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

برنامه سازمان اسلامی مالزی برای تقویت همزیستی ادیان

یک سازمان اسلامی در ایالت ساراواک مالزی برای تقویت همزیستی بین پیروان ادیان، برنامه‌های منظمی برای بازدید اعضای خود از عبادتگاه‌های ادیان ترتیب می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از استار، بنیاد مرکز هدایه، یک سازمان غیردولتی اسلامی (NGO) در ایالت ساراواک مالزی است که برای تقویت همزیستی مذهبی و نژادی برنامه‌های بازدید از کلیساها و معابد برگزار می‌کند. 

نشیطه عبدالله، مشاور بنیاد هدایه گفت که این سازمان غیردولتی، که در ابتدا در سال 2005 برای کمک به نوکیشان تأسیس شد، مشتاق است تا درک بهتری از ادیان دیگر به دست آورد.

وی پس از بازدید از معبد Sibu Tua Pek Kong گفت: نژادها و مذاهب مختلفی در سیبو وجود دارد. ما در حال بازدید از مکان‌های عبادت ادیان دیگر هستیم و این یکی از فعالیت‌های سالانه ما است. در این بازدیدها، اعضای بنیاد در مورد مسیحیت و بودیسم بیشتر خواهند آموخت.

عبدالله افزود: این اولین بار است که ما این کار را انجام می‌دهیم. امیدواریم با این بازدیدها، درک بهتری از آموزه‌های ادیان دیگر به دست آوریم و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذاریم. او گفت که این گروه قبلاً از یک کلیسای متدیست بازدید کرده و قصد دارند از یک کلیسای کاتولیک بازدید کنند.

وی افزود: بنیاد ما به تازه‌مسلمانان کمک می‌کند تا آموزه‌های اسلامی را درک کنند. اما ما همچنین از آنها می‌خواهیم که نسبت به ادیان دیگر هم اطلاعات داشته باشند. اگرچه برخی از ما مسلمان هستیم، اما در نهایت همه چینی هستیم.

سون چون هو، رئیس کمیته معبد، از دیگر گروه‌های مذهبی برای بازدید استقبال کرد. وی گفت: ساراواکی‌ها به طور هماهنگ با هم زندگی می‌کنند. در بین ما مسائل نژادی و مذهبی وجود نداشته است. این بازدیدها به ما کمک می‌کند تا یکدیگر را بهتر درک و همچنین جامعه‌ای هماهنگ ایجاد کنیم.

معبد Tua Pek Kong قدیمی‌ترین معبد چینی در سیبو است که دارای یک عبادتگاه هفت طبقه و تاریخی است که به دهه 1850 باز می‌گردد.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال 2020، حدود 64 درصد از جمعیت مالزی پیرو اسلام هستند. 18.7 درصد بودیسم؛ 9.1 درصد مسیحیت؛ 6.1 درصد هندوئیسم؛ و 2.7 درصد پیرو سایر ادیان هستند. ایالت‌های ساراواک، پنانگ و منطقه فدرال کوالالامپور دارای اکثریت غیر مسلمان هستند.

انتهای پیام
captcha