الازهر همچنان پشتیبان و مدافع آرمان فلسطین است
کد خبر: 4103561
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
رئیس دانشگاه الازهر:

الازهر همچنان پشتیبان و مدافع آرمان فلسطین است

سلامه داوود، رئیس دانشگاه الازهر با تأکید بر حمایت همه‌جانبه الازهر از آرمان عادلانه مردم فلسطین، اقدامات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از یوم السابع، سلامه داوود، رئیس دانشگاه الازهر روز گذشته، 8 آذر در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین بر تداوم پشتیبانی حمایت الازهر از آرمان عادلانه مردم فلسطین برای تأسیس کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف تأکید کرد.

وی همچنین اقدامات صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان افراطی در یورش به صحن‌های مسجد مبارک الاقصی را محکوم کرد.

رئیس دانشگاه الازهر در این مراسم با محکومیت شدید این اقدامات، تأکید کرد: حامیان و یاری‌کنندگان این اقدامات نیز در جنایت علیه ملت فلسطین سهیم هستند.

وی تصریح کرد: این تجاوزات مکرر که منجر به شهادت و مجروح شدن بسیاری از فلسطینیان در دفاع از مقدسات خود می‌شود، احساسات مسلمانان در تمام جهان را جریحه‌دار می‌کند، چرا که حمله به مسجدالاقصی، حمله به مقدسات تمام مسلمانان است و مسلمانان اعضای یک پیکرند و اگر عضوی از دردی شکایت کند دیگر اعضا نیز بی‌قراری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تداوم اشغال فلسطین، سنگ محکی برای وجدان جهان و آزمونی واقعی برای جهان متمدنی است که ندای عدالت سر داده و سازمانی نیز برای تحقق آن ایجاد کرده است، اما این وجدان آزاده جهان هنگامی که کشوری اشغال شده، سرزمین آن به دست دشمنانش غصب شده، مقدساتش به آتش کشیده شده و زنان و مردانش به قتل رسیده‌اند، کجاست؟

وی با تأکید بر اینکه همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و ایستادگی در کنار آنان در برابر ظالم ستمگر وظیفه هر انسان آزاده، منصفی است که عدالت را دوست دارد و از بی‌عدالتی متنفر است، خاطرنشان کرد: قدس در تمام تاریخ خود، دورانی آرام تر از دوران سیطره مسلمانان بر این شهر را به خود ندیده است.

رئیس دانشگاه الازهر افزود: مسجدالاقصی در تمام دوران اقامت پیامبر(ص) در مکه در ابتدای ظهور اسلام، نخستین قبله مسلمانان بود تا آنکه قبله به کعبه تغییر کرد.

وی در پایان سخنان خود برای حفظ مسجدالاقصی از تجاوزات صهیونیست‌ها دعا کرد.

انتهای پیام
captcha