معلولان جامانده از تحصیل شناسایی و حمایت می‌شوند
کد خبر: 4104162
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

معلولان جامانده از تحصیل شناسایی و حمایت می‌شوند

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثانی کشور امضاء شد که شناسایی، جذب و آموزش افراد دارای معلولیت جامانده از تحصیل یکی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

معلولان جامانده از تحصیل شناسایی و حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بهزیستی کشور، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و وزارت ورزش و جوانان امروز 12 آذرماه با حضور مسئولان سه نهاد مربوطه در سازمان بهزیستی برگزار شد.

در این مراسم، علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به روز جهانی افراد دارای معلولیت و لزوم اقدامات مبتنی بر کرامت این قشر از جامعه، اظهار امیدواری کرد چنین جلساتی بتواند از غفلت‌ها و ترک‌فعل‌هایی که احیاناً وی و امثال وی در حوزه کارگزاری سازمان‌ها و اداره‌ها می‌توانستند بدون تفاهم نامه و طی مسیر تشریفات اداری و قانونی کارهای مؤثری را برای جامعه هدف داشته باشیم، ممانعت کند.  

وی به وجود 100 هزار دانش‌آموز دارای معلولیت و خانواده‌های آنها اشاره کرد و گفت: این افراد در مسیر رشد و تعالی فرزندانشان در مدارس استثنایی با کمبودها و کاستی‌هایی از جمله ابزارهای حداقلی و مشکلات امکانات حمل و نقل مواجه هستند که امیدواریم بتوانیم با همدلی و هم‌افزایی بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی، مسیر روشنی را برای این خانواده‌ها فراهم و اثربخشی خدمات آموزش و پرورش استثنایی را افزایش دهیم.  

قادری با اشاره به اینکه امروز بیشتر می‌خواهیم در مسیر گفتمانی و برای ایجاد یک رابطه حرفه‌ای میان دو دستگاه که با فرصت کم قرار است عنوان بالاترین خدمت را داشته باشند عمل کنیم، گفت: ان‌شاءالله خدمات مؤثر، مستمر و به هنگام در اختیار افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها قرار می‌گیرد.

وی افزود: با این تفاهم‌نامه به خانواده افراد دارای معلولیت که به دلیل بی‌بضاعتی، محرومیت و یا عدم شناخت جایگاهی که آموزش برای این قشر از جامعه دارد، فرزندانشان از تحصیل بازمانده‌اند، خدماتی که بهزیستی و آموزش و پرورش استثانایی دارند را اعلام می‌‌کنیم.  

یادآور می‌شود، این تفاهم نامه با محور همکاری دوجانبه بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی با هدف گسترش فعالیت‌های آموزشی، توانبخشی و حمایتی و تبادل تجارب بین دو سازمان، تدوین برنامه‌های آموزشی، توانبخشی، فرهنگی و ورزشی، ارتقای آگاهی در خصوص روند ارائه خدمات به گروه‌های هدف هر دو سازمان، همکاری فنی در اجرای مناسب‌سازی فضای آموزشی و توانبخشی مدارس، همکاری در فراهم‌سازی شرایط بهره‌مندی کودکان دارای معلولیت از خدمات طرفین به صورت همزمان، همکاری در شناسایی، جذب و آموزش افراد دارای معلولیت جامانده از تحصیل و ... به امضاء طرفین رسید.

در این مراسم همچنین تفاهم نامه همکاری بین سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در زمینه اجرای طرح‌ ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی امضا شد.

انتهای پیام
captcha