فعالیت‌های مربوط به نماز فراتر از بخشنامه باشد
کد خبر: 4104302
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۸

فعالیت‌های مربوط به نماز فراتر از بخشنامه باشد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر لزوم فراهم کردن بستر اقامه نماز در جامعه گفت: فعالیت‌های مربوط به نماز باید فراتر از بخشنامه‌ها و دستورالعمل باشد چراکه اقدامات خالصانه تأثیرات مطلوب در پی دارد.

حضور مسئولین در مساجد موجب تقویت اقامه نماز می‌شودبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس عصر شنبه، 12 آذرماه در نشست هماهنگی برگزاری اجلاسیه کشوری نماز در شیراز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاسیه در شهر شیراز گفت: این میزبانی نعمتی از سوی خداوند است که باید قدر آن را بدانیم و در اقامه نماز، قدمی محکم برداریم.

وی با تأکید بر لزوم فراهم کردن بستر اقامه نماز افزود: کارهای مربوط به نماز باید فراتر از بخشنامه‌ و دستورالعمل‌ باشد، چراکه انجام اقدامات خالصانه در زمینه نماز، تأثیرات مطلوبی در توسعه فرهنگ جامعه خواهد گذاشت.

عسکری ادامه داد: مأموریت‌ها و بازدید از مدارس در زمینه نماز باید تقویت شود و شاهد ارائه مطالبی در تمامی جلسات و ابزارهای تبلیغی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین بر ضرورت حضور مسئولان در مساجد تأکید کرد و گفت: حضور مسئولان در مساجد در کنار مردم در تحکیم اعتقادات و تقویت اقامه نماز نقش مطلوبی دارد.

وی اطلاع‌رسانی در بخش‌های مختلف اداره کل آموزش و پرورش را مؤثر دانست و اظهار کرد: برنامه‌ها در زمینه نماز باید موجب ترغیب هر یک از مدارس به برگزاری یک اجلاسیه نماز منجر شود.

نقش بازدارندگی نماز از گناه

علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست با تأکید بر نقش بازدارندگی نماز گفت: اقامه نماز بر اساس آیات قرآن موجب حفظ جامعه از فحشا می‌شود.

وی اقامه شایسته نماز را در جامعه اثربخش خواند و بیان کرد: اگر نماز را به شایستگی اقامه کنیم تاثیرات فراوان ان را در جامعه خواهیم دید.

شادباش با تأکید بر ضرورت برگزاری اجلاس سراسری نماز در شیراز اظهار کرد: باید به نماز از مدرسه تا ستاد نماز توجه ویژه شود.

حسینعلی معزی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امر اجلاسیه نماز نیز با اشاره به اهمیت نماز در قرآن گفت: بیش از 70 آیه در قرآن در خصوص نماز نازل شده که نشان دهنده اهمیت نماز است.

مجید بذرافکن، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با تشریح فلسفه نماز اظهار کرد: انجام تکالیف الهی موجب خودسازی و رسیدن به مقام تقرب الهی خواهد شد.

صدرالدین زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس هم با تاکید بر اهداف اجلاسیه نماز گفت: یک استان در هر سال میزبان اجلاسیه نماز می‌شود و امسال استان فارس میزبان این اجلاسیه است و پیگیری و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص نماز از اهداف اجلاسیه نماز است.

وی از برگزاری طرح نور چشم در این اجلاسیه خبر داد و اظهار کرد: طرح محراب، طرح بهار بندگی، طرح 3 میم و طرح چون و چرا در طرح نور چشم گنجانده شده است.

انتهای پیام
captcha