دخالت پلیس برای بررسی پرونده توهین به زن محجبه در کانادا
کد خبر: 4104870
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

دخالت پلیس برای بررسی پرونده توهین به زن محجبه در کانادا

پلیس کانادا می‌گوید که در حال بررسی حادثه توهین و آزار یک زن محجبه مسلمان در استان بریتیش کلمبیا است که قربانی اسلام‌هراسی شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از CBC، به گفته پلیس و براساس فیلمی که از این اتفاق گرفته شده، در 30 نوامبر این زن و دخترش در پارکینگ رستوران وینگز در شهر برنابی، بریتیش کلمبیا، پارک کردند تا از فروشگاهی در آن سوی خیابان، مواد غذایی بخرند.  به دلیل اینکه اولین بار بود که برف آمده بود این زن گوشی خود را برای شروع فیلم‌برداری درآورد. سپس مردی به زن نزدیک می‌شود و به او می‌گوید اگر مشتری نباشد نمی‌تواند آنجا پارک کند.

با وجود اینکه زن به مرد اطلاع داد که انگلیسی صحبت نمی‌کند، او همچنان به سرزنش او ادامه داده و به طور فزاینده‌ای پرخاشگر و شروع به بحث در مورد حجاب او می‌کند.

این مرد در این ویدیو با وقاحت تمام می‌گوید: «کلاه (روسری) شما نشان می دهد که شما بد هستید زیرا قوانین احمقانه را دنبال می‌کنید. مرد خطاب به زن ادامه می‌دهد که تو دروغگو و دورو هستی.»

این خانواده که CBC News موافقت کرده است که هویت آنها را محرمانه نگه دارد تا از آنها در برابر سوء استفاده بیشتر محافظت کند، گفت که آنها این ویدئو را با CBC به اشتراک گذاشتند تا آگاهی را گسترش دهند، به این امید که از وقوع چنین رفتارهای مشابهی با دیگران اجتناب شود.

پلیس برنابی می‌گوید در حال بررسی این حادثه و تلاش برای شناسایی مظنون است.

طبق آمار کانادا، جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در کانادا در سال 2021 با 144 مورد گزارش شده به پلیس، 71 درصد افزایش یافته است.

شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) هم  اعلام کرده که روزانه گزارش‌هایی از نژادپرستی علیه مسلمانان دریافت می‌کند.

انتهای پیام
captcha