ترجمه فارسی قرآن را با صدای دوبلورهای مشهور گوش دهید + دانلود
کد خبر: 4105050
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

ترجمه فارسی قرآن را با صدای دوبلورهای مشهور گوش دهید + دانلود

نرم‌افزار «معجزه» این امکان را به شما می‌د‌هد تا علاوه بر شنیدن متن عربی آیات، ترجمه فارسی و انگلیسی همه سوره‌ها را گوش دهید و تفسیر آن‌ها را بخوانید.

به گزارش ایکنا، قرآن، در کنار سفارش به خواندن کتاب خدا، افراد را به گوش دادن آن هم تشویق کرده است. مراتب بهره‌گیری از قرآن نیز متفاوت است. لذا نظر کردن، گوش کردن، قرائت همراه با نگاه کردن، قرائت از حفظ، قرائت همراه با تدبر، قرائتی که همراه با عمل کردن به دستورات الهی است، و... هر کدام به نوبه‌ خود مستحب بوده و ثواب بسیار دارد.

در برخی روایات، نیز ثواب قاری و شنونده قرآن، یکسان شمرده شده است و ثواب شنیدن یک آیه از قرآن، برابر با صدقه دادن به اندازه صُبَیر (کوه بزرگی در یمن) است. به همین جهت بعضی از عبادت‌ها نصیب همه انسان‌ها‌ نمی‌شود برای اینکه از پاداش فراوان آن اطلاعی ندارد و از جمله این عبادت‌ها استماع قرآن کریم است.

در زمینه‌ فضیلت استماع قرآن و گوش فرا دادن به کلام خدا روایات بسیاری داریم. امام زین‌العابدین(ع) در این باره می‌فرمایند: «مَنِ اسْتَمَعَ حَرْفاً مِنْ کِتابِ اللهِ عَزَّوَجَلَّ مِنْ غَیْرِ قِرائَةٍ کَتَبَ اللهُ لَهُ حَسَنَةً وَ مَحاعَنْهُ سَیِّئَةً وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً»، کسی که حرفی از کتاب خدا را بشنود بدون اینکه خود قرائت کند خداوند برایش حسنه‌ای می‌نویسد و یکی از گناهان او را محو می‌کند و مقام او را یک درجه بالا می‌برد.(کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۲، ص۶۱۲، باب «ثواب قراءة القرآن). پیامبر اکرم(ص) نیز درباره ثواب شنیدن آیات کلام الله می‌فرماید: «هرکس قرآن را بشنود، خداوند به ازای هر حرفی، یک حسنه برای او می‌نویسند و او در زمره کسانی که قرآن می‌خوانند و [از درجات و پلّه‌های بهشت]بالا می‌روند، محشور می‌شود».(کنز العمّال، ج ۱، ص ۵۳۵، ح ۲۳۹۶)

به همین جهت قرآن خواندن و تامل در معنا و مفهوم آیات آن عبادتی می‌شود تا علاوه بر لذت و ایجاد حال معنوی خاص انسان را از دنیای پرمشغله و مادی کنونی به جهانی پر از زیبایی منتقل می‌کند. اما این روزها که هر یک از ما به دلیل وجود مشکلات روزمره‌، نمی‌توانیم آن طور که باید در جلسات قرآن حاضر شویم و وقتمان را به استماع قرآن اختصاص دهیم و متاسفانه اغلب مردم شاید نتوانند آن طور که باید برای قرائت کلام خدا وقت بگذارند و از این حال معنوی و شیرین بی‌بهره می‌مانند.

این در حالی است که این مشکل با گوشی هوشمند شما قابل حل شده است. خوشبختانه اپلیکیشن‌های بسیاری مانند برنامه‌های قرآن صوتی وجود دارند که با نصب آن‌ها می‌توانید همیشه و در هر زمان به این کتاب آسمانی دسترسی داشته و آن را با صدای قاریان محبوب خود گوش دهید. البته از خداوند می‌خواهیم که فرصت حضور در جلسات قرآن و عترت را در رزق ما قرار دهد.

یکی دیگر از نرم افزار‌های جامع و کاربردی که به منظور قرائت کلام الله طراحی شده است برنامه «معجزه - Mojeze» نام دارد که با استفاده از آن می‌توانید تمامی سوره‌های قرآن را به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی گوش دهید و ترجمه و تفسیر آن‌ها را نیز بخوانید. علاوه بر آن با تکرار آیات نیز می‌توانید آن‌ها را حفظ کنید. اکنون دیگر قادرید هر زمان که اراده کردید به کتاب آسمانی خدا دسترسی پیدا کنید.

نرم‌افزار‌های دیگری هم در این راستا تولید شده‌اند که دارای قابلیت‌های مشابه هستند و علاوه بر قرائت صوتی قرآن با صدای قاریان محبوب به همراه ترجمه و تفسیر آیات به شما کمک می‌کند تا کلام خدا را به صورت گروهی یا انفرادی ختم کنید و در کنار آن قواعد تجوید را نیز بیاموزید. تفاوت مهم و اساسی این نرم‌افزار با سایر نرم‌افزارهای همرده خودش دارا بود ترجمه فارسی قرآن با صدای دوبلورهای مشهور ایرانی است. البته این ترجمه به صورت نمایشی و بسیار جذاب ارائه شده که به قابلیت‌های آن می‌افزاید.

ترجمه فارسی قرآن را با صدای دوبلورهای مشهور گوش کنید + دانلود

نرم‌افزار معجزه برای اندروید به صورت رایگان ارائه شده و دسترسی به ترجمه آیات تنها نیازمند فعال بودن اینترنت شما است که با استفاده از آن از لذت بی‌نظیر خواندن و شنیدن کتاب آسمانی خدوند بهره‌مند خواهید شد.

طبق بررسی‌های ایکنا، نرم‌افزار معجزه را می‌توان به عنوان یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های طراحی شده جهت دسترسی همیشگی به قرآن مجید دانست. 

ترجمه فارسی قرآن را با صدای دوبلورهای مشهور گوش کنید + دانلود


این برنامه تمامی سوره‌های قرآن را تحت پوشش قرار داده است که با مراجعه به فهرست اصلی می‌توانید فهرست کامل آن‌ها را مشاهده کرده و سوره دلخواه خود را جهت پخش انتخاب کنید. علاوه بر آن نیز می‌توانید فهرست اختصاصی خود از سوره‌های مورد علاقه‌تان را ایجاد نمایید تا سریع‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

ترجمه فارسی قرآن را با صدای دوبلورهای مشهور گوش کنید + دانلود

امکان انتخاب فونت و اندازه آیه‌ها نیز در این اپ برای شما فراهم شده است تا با جست‌وجو در فهرست آن بتوانید رسم الخط دلخواه خود را جهت نمایش متن آیات انتخاب کنید تا در زمان خواندن آن‌ها دچار مشکل عدم رعایت قواعد تجوید نشوید.

یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد این برنامه ارائه ترجمه فارسی آیه‌های قرآن با صوت دلنشین صداپیشگان محبوبی، چون مرحوم چنگیز جلیلوند، مریم شیرزاد، سعید مظفری و فریبا رمضان‌پور است.

ترجمه فارسی قرآن را با صدای دوبلورهای مشهور گوش کنید + دانلود

اگر به حفظ کردن قرآن هم علاقه‌مند هستید با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی حافظ کتاب آسمانی شوید. این اپ دارای قابلیت تکرار آیات است که به شما امکان می‌دهد با مشخص کردن میزان تکرار هر آیه آن را به خاطر بسپارید و پس از مدتی سوره‌های دلخواه خود را حفظ کنید.

ازجمله ویژگی‌های این برنامه قرآنی می‌توان به رابط کاربری ساده و آسان، ارائه تمامی سوره‌های قرآن به همراه صوت عربی، فارسی و انگلیسی، ترجمه آیه‌ها به زبان فارسی و انگلیسی، امکان انتخاب فونت دلخواه، تفسیر و توضیح آیه‌ها، ارائه صوت ترجمه فارسی قرآن به صدای دوبلور‌های محبوب، کمک به حفظ کلام الله، امکان ایجاد فهرست شخصی از سوره‌ها و آیه‌های مورد علاقه،‌ نمایش اوقات شرعی، قبله‌نما و کاملا رایگان بودن آن اشاره کرد.

ترجمه فارسی قرآن را با صدای دوبلورهای مشهور گوش کنید + دانلود

دریافت نسخه وب اپلیکیشن معجزه

دریافت اپلیکیشن اندروید معجزه با لینک مستقیم

انتهای پیام
captcha