معرفی کتب پرطرفدار بنیاد اسلامی روسیه در نمایشگاه مسکو
کد خبر: 4106072
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

معرفی کتب پرطرفدار بنیاد اسلامی روسیه در نمایشگاه مسکو

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا) و انتشارات صدرا برای چهاردهمین سال پیاپی، در نمایشگاه کتاب «نانفیکشن» مسکو حضور یافتند و از جدیدترین آثار خود رونمایی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی islamfond.ru، این نمایشگاه از تاریخ اول دسامبر آغاز شد و پنجم دسامبر (10 تا 14 آذر 1401)  پایان یافت.

در این دوره نیز مانند سال‌های گذشته آثار بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا) مورد توجه و استقبال مخاطبان روس قرار گرفت.

تعدادی از کتاب‌ها با توجه حداکثری مخاطبان به عنوان کتب پرطرفدار و برتر از نگاه بازدیدکنندگان انتخاب شدند که بدین شرح هستند:

-  «‌ایران، از آغاز تا آیت‌الله خمینی» اثر آلکس گروموف

-  «‌حافظ، صد غزل» ترجمه توسط ژارکوف و آبرامنکو

-  «‌من او‌» اثر رضا امیرخانی

-  «‌تاریخ ادبیات فارسی از قرن نهم تا هجدهم‌» اثر پروفسور ریسنر

دو کتاب زیر نیز در شماره آثار برگزیده در نمایشگاه نانفیکشن انتخاب و معرفی شد:

-  «زبان و ادبیات فارسی در داغستان» اثر فاطمه علیبکووا

-  «در مهمانی پادشاه» براساس داستان بوستان سعدی، بازنویسی اثر سپیده خلیلی

همچنین در روز سوم دسامبر سه نشست در حوزه معرفی آثار بنیاد ابن سینا با حضور «آندره لوکاشف»، مدیر علمی پژوهشی بنیاد ابن سینا، «فارس نوفال» معاون علمی پژوهشی و «خانم آبرامنکو» مترجم کتاب «حافظ صد غزل» برگزار شد که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

غرفه بنیاد ابن سینا در این دوره نیز مانند دوره‌های پیشین، به عنوان یکی از غرفه‌هایی که در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی آثار متعددی را ارائه کرد، مورد استقبال و توجه مخاطبان نمایشگاه، خبرنگاران و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha