بازدید بیش از 20 هزار نفر در یک روز از نمایشگاه سیره نبوی مراکش + فیلم
کد خبر: 4106642
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

بازدید بیش از 20 هزار نفر در یک روز از نمایشگاه سیره نبوی مراکش + فیلم

تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه و موزه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلام در رباط، پایتخت مراکش تنها در روز یکشنبه، 11 دسامبر از 20 هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش ایکنا به نقل از یوم السابع، نمایشگاه و موزه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی که هم اکنون در محل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام، آیسسکو در رباط در حال برگزاری است، با استقبال گسترده مردم مواجه شده است. تنها در روز یکشنبه 11 دسامبر (20 آذر) بیش از 20 هزار نفر از این موزه بازدید کرده‌اند.  

از زمان افتتاح رسمی این نمایشگاه و موزه در هفدهم نوامبر ماه گذشته، که با حضور ولیعهد مراکش صورت گرفت، این  نمایشگاه و موزه شاهد حضور گسترده مردم مشتاق بوده است. در این مکان مراحل مختلف سیره نبوی با استفاده از فناوری‌های جدید به شکلی تأثیرگذار برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.   


بیشتر ببینید:


این نمایشگاه تحسین گسترده بازدیدکنندگان را برانگیخته است چرا که شبیه‌سازی مراحل مختلف زندگی پیامبر(ص) با استفاده از فناوری‌های جدید، بازدیدکنندگان با هر پیشینه‌ای را به سفری در صدر اسلام می‌برد.

نمایشگاه و موزه بین‌المللی سیره نبوی با همکاری آیسسکو، اتحادیه جهانی علمای مسلمان و انجمن علمای محمدیه در مراکش برپا شده است و نخستین نمونه از نوع خود در خارج از عربستان سعودی به شمار می‌رود.

هدف از برپایی این نمایشگاه و موزه معرفی پیام جاودانه پیامبر(ص) مبنی بر صلح و رحمت و همچنین زندگی با بردباری، همزیستی و اعتدال بر اساس قرآن کریم و تاریخ درخشان اسلام عنوان شده است. نمایشگاه و موزه بین‌المللی سیره نبوی و تاریخ اسلام در تمام روزهای هفته به جز دوشنبه‌ها به صورت رایگان از ساعت 10 صبح تا 17 بعد از ظهر به روی عموم مردم باز است.

در ادامه ویدئویی از افتتاح این موزه و نمایشگاه به دست ولیعهد مراکش و بخش‌هایی از آن را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha