رؤسای جمهور گینه و نیجر در موزه سیره نبوی مدینه + عکس
کد خبر: 4181552
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

رؤسای جمهور گینه و نیجر در موزه سیره نبوی مدینه + عکس

مامادی دومبویا، رئیس جمهور گینه و زین علی مهمان، رئیس جمهور نیجر از نمایشگاه و موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی در مدینه منوره بازدید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی، سرهنگ مامادی دومبویا، رئیس جمهور گینه روز شنبه، از مقر اصلی نمایشگاه و موزه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی در مدینه بازدید کرد.

در این بازدید وی مورد استقبال ناصر الزهرانی، رئیس هیئت‌مدیره نمایشگاه‌ها و موزه‌های بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی قرار گرفت.

رئیس جمهور گینه در این بازدید ضمن آشنایی با مراحل مختلف تاریخ اسلام از ابتدای دعوت پیامبر(ص) تا انتشار اسلام و تشکیل تمدن اسلامی با اطلس‌ها و دایرة‌المعارف‌های معتبر معرفی پیام اسلام که در قرآن کریم و سیره نبوی آمده و حاوی صلح، عدالت و رحمت است، نیز آشنا شد.   

از سویی زین علی مهمان، رئیس جمهور نیجر نیز در دیداری جداگانه از نمایشگاه و موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی بازدید کرد.

مجموعه نمایشگاه‌ها و موزه‌های سیره نبوی که مرکز آن در مدینه منوره قرار دارد، تاکنون اقدام به برگزاری شعبه‌هایی از این نمایشگاه و موزه در کشورهای مختلفی از جمله مراکش کرده است. چندی پیش مقامات مراکش از تمدید برگزاری این نمایشگاه در رباط پایتخت این کشور برای مدت یک سال دیگر خبر دادند. در این نمایشگاه‌ها تلاش بر این است که با استفاده از فناوری‌های جدید، سیره نبوی و تمدن اسلامی از ابتدای تشکیل تا توسعه آن به بازدیدکنندگان معرفی شود.

انتهای پیام
captcha