اجازه تسلط صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را نخواهیم داد
کد خبر: 4107703
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
خطیب مسجدالاقصی:

اجازه تسلط صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را نخواهیم داد

خطیب مسجدالاقصی با بیان اینکه مسلمانان با پروژه صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی مقابله خواهند کرد، تأکید کرد که اجازه تسلط بر این مکان مقدس به صهونیست‌ها داده نخواهد شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه شهاب، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیئت عالی اسلامی فلسطین تأکید کرد: تهدیدهای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان مبنی بر یورش به این مسجد به مناسبت اعیاد یهودی قدیمی است و ما هرگز اجازه سلطه بر این مکان مقدس اسلامی را به صهیونیست‌ها نمی‌دهیم.

وی افزود: فلسطینیان آماده مقابله با هر گونه تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی مسجدالاقصی هستند. ما از همه شهروندان فلسطینی می‌خواهیم که در صورت توان در این مسجد حضور داشته باشند و با توطئه‌های صهیونیست‌ها مقابله کنند؛ چرا که فلسطین امانتی بر دوش همه مسلمانان است و جایگاه مسجدالحرام را برای آن‌ها دارد.

در همين رابطه جنبش حماس در بيانيه‌ای اعلام کرد: تجاوزات گسترده‌ای که گروه‌های صهیونیستی در نظر دارند از فردا یکشنبه به مناسبت عید یهودی موسوم به «حنوکا» به مسجدالاقصی انجام دهند، در راستای تشدید درگیری و تحریک احساسات ملت فلسطین و عموم مسلمانان است.

در این بیانیه آمده است: ما دولت رژیم اشغالگر را مسئول کامل عواقب این تجاوزها و تحریک‌ها می‌دانیم و تأکید می‌کنیم که مسجدالاقصی تنها نیست و این سیاست‌ها و تهاجم‌ها منجر به انفجار اوضاع در سراسر فلسطین خواهد شد.

حماس همچنین تأکید کرد: از اهالی قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی می‌خواهیم تا با تشدید تحصن در مسجدالاقصی با طرح صهیونیست‌ها مقابله کرده و جبهه‌های نبرد با آن‌ها را فعال نگه دارند.

حماس همچنین در بیانیه خود خاطرنشان کرد: مردم ما به هر نحو و به هر قیمتی سپر حفاظتی الاقصی خواهند بود.

این جنبش در ادامه خواستار اقدام فوری سیاسی و دیپلماتیک کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای محافظت از مسجدالاقصی در برابر تهدید یهودی‌سازی شد.

انتهای پیام
captcha