همکاری مرکز اسلامی دبی و مرکز جهانی نور عربستان در ترجمه تفسیر قرآن
کد خبر: 4109145
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

همکاری مرکز اسلامی دبی و مرکز جهانی نور عربستان در ترجمه تفسیر قرآن

اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه در دبی سازوکاری را برای تقویت همکاری مشترک با مرکز بین‌المللی نور در عربستان سعودی برای طرح ترجمه تفسیر قرآن به زبان‌های بین‌المللی و انتشار و چاپ آن با مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی در جلسه‌ای که در محل این اداره واقع در ممرز برگزار شد؛ تقویت همکاری گسترده در طرح ترجمه تفسیر قرآن کریم با مرکز بین‌المللی نور در ریاض را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این جلسه، علی حسن المرزوقی، مدیر واحد پژوهش اداره امور اسلامی دبی و مسئولانی از دیگر بخش‌های این اداره به همراه مدیرکل مرکز بین‌المللی نور  عربستان و هیئت همراه وی حضور داشتند.

المرزوقی در ارتباط با این نشست تصریح کرد: مشارکت این اداره با مؤسسات علمی و تخصصی در زمینه ترجمه قرآن ادامه دارد و در این چارچوب مرکز بین‌المللی نور یکی از مهم‌ترین مراکز و مؤسسات مورد نظر ما است.

به گفته وی در این نشست راه‌های افزایش همکاری‌ها، پیشنهاد‌ها و ایده‌ها به بحث گذاشته شد و سازوکارهای تکمیل طرح ترجمه تفسیر قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفت. این نشست با ارائه چند توصیه برای انجام هرچه بهتر طرح ترجمه تفسیر قرآن کریم به پایان رسید.

المرزوقی تصریح کرد: طرح ترجمه تفسیر قرآن کریم در برنامه راهبردی این اداره در سال‌های 2022-2024 قرار دارد. به گفته وی تفسیر مورد نظر در سال 2020 و پس از 10 سال کار مشترک گروهی از علمای تفسیر با نظارت مراکز معتبر دانشگاهی انتشار یافت و کار بر روی ترجمه آن با استانداردهای ویژه و نظارت خاص در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha