حزب مهاجرین سوئد به دنبال جرم‌انگاری اسلام‌هراسی است
کد خبر: 4110433
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸

حزب مهاجرین سوئد به دنبال جرم‌انگاری اسلام‌هراسی است

حزب مهاجرین سوئد، به عنوان اولین حزب سیاسی این کشور که مسائل مربوط به مهاجران را پذیرفته، به دنبال جرم‌انگاری اسلام‌هراسی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه الاصلاح، بنیانگذاران اولین حزب سیاسی در سوئد که مسائل مربوط به مهاجران را پذیرفته‌ است، دو سال پس از تأسیس این حزب به دنبال رساندن صدای اقلیت‌های مقیم این کشور، به ویژه اقلیت مسلمان و دفاع از همه مهاجران هستند.

حزب مهاجرین به ریاست میکائیل یوکسل، بنیانگذار سوئدی ترک‌تبار این حزب، به دنبال شرکت در انتخابات آتی سوئد بوده و در شهر گوتنبرگ شروع به کار کرده است.

طبقه‌بندی اسلام‌هراسی به عنوان یک جرم، به رسمیت شناختن مسلمانان در قانون اساسی به عنوان یک اقلیت و رعایت حقوق مهاجران، از همه ادیان و مذاهب از جمله اهداف این حزب است.

این حزب همچنین قصد دارد برای جلوگیری از حملات به مساجد و بیگانه‌هراسی که در سال‌های اخیر افزایش یافته‌ است، وارد عمل شده و با رساندن صدای این گروه به پارلمان و ادارات دولتی بر تصمیم‌گیری‌ها تأثیر بگذارد.

حزب مهاجرین سوئد توسط گروهی از سیاستمداران، دانشگاهیان و فعالان بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی و مسیحیان شرقی با هدف مبارزه با اسلام‌هراسی و نژادپرستی علیه هر دین و فرقه‌ای و به منظور حمایت از حقوق همه مهاجران تأسیس شد.

انتهای پیام
captcha