تلاش حزب اسلامی سوئد برای ممنوعیت قانونی قرآن‌سوزی
کد خبر: 4083817
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

تلاش حزب اسلامی سوئد برای ممنوعیت قانونی قرآن‌سوزی

یک حزب تازه‌تأسیس اسلامی در سوئد قصد دارد قرآن‌سوزی را در این کشور به لحاظ قانونی ممنوع کند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک نیوز، حزب تازه‌تأسیس اسلامی در سوئد در انتخابات آتی این کشور که قرار است در 11 سپتامبر برگزار شود، شرکت می‌کند.

 Nuance خود را حزبی توصیف می‌کند که بر حقوق اقلیت‌ها تمرکز دارد و مسلمانان کانون اصلی آن هستند. نمایندگان Nuance استدلال کرده‌اند که احزاب مستقر اقلیت‌ها، به‌ویژه گروه‌های مسلمان را نادیده گرفته‌اند.

به گفته میکائیل یوکسل، رهبر این حزب اسلامی، سوزاندن قرآن یک بیانیه نیست، بلکه اقدامی است که مستقیماً مسلمانان را هدف گرفته است.

با توجه به انتشار اخباری مبنی بر اینکه مقامات سوئدی در حال ربودن کودکان مسلمان و جداکردن آنها از خانواده‌هایشان هستند، این حزب به دنبال قانون مراقبت از جوانان (LVU) است.

میکائیل یوکسل به رادیو تلویزیون ملی سوئد(SVT) گفت: می‌خواهیم مواردی را بررسی کنیم که والدین آنها را ناعادلانه می‌دانند.

 حزب Nuance اعلام کرد که به‌ویژه بر روی سه مشکل که آن را فوری می‌داند متمرکز است: اسلام‌هراسی، ادغام و کمبود مسکن. هدف این حزب تضمین این امر است که مسلمانان و سوئدی‌های آفریقایی‌تبار در قانون اساسی این کشور از حقوق ویژه اقلیت‌ها برخوردار شوند.

پس از اقدامات متعدد راسموس پالودان، سیاستمدار ضد مهاجرت دانمارکی ـ سوئدی، سوزاندن قرآن به موضوعی داغ تبدیل شده است. اوایل سال جاری، اعتراضات در تعطیلات عید پاک به دلیل اقدامات پالودان در چندین شهر سوئد، از جمله استکهلم و مالمو، میلیون‌ها دلار خسارت به بار آورد و پلیس ده‌ها نفر از معترضان را دستگیر کرد. 

پالودان از سال ۲۰۱۷ میلادی در شهرهای مختلف دانمارک به سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن اقدام کرده و در ماه رمضان سال گذشته با حمایت پلیس در برخی مناطق مسلمان‌نشین و نزدیک به مساجد به قرآن کریم اهانت کرد.

وی چند ماه قبل بار دیگر به سوزاندن قرآن در شهر «لینشوپینگ» واقع در جنوب سوئد اقدام کرد که این امر به تظاهرات و درگیری میان معترضین و نیروهای پلیس منجر شد و در نهایت ۲۶ نیروی پلیس زخمی و ۱۴ تظاهرکننده زخمی و ۲۰ ماشین پلیس تخریب شد.

انتهای پیام
captcha