تقویت بصیرت امروز جامعه نیازمند بازخوانی و فهم باطن حماسه 9 دی است
کد خبر: 4110656
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
حجت‌الاسلام حاجتی:

تقویت بصیرت امروز جامعه نیازمند بازخوانی و فهم باطن حماسه 9 دی است

استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، حماسه 9 دی را تجلی قدرت الهی دانست و گفت: شرط اصلی غلبه بر فتنه ها، بصیرت است و حماسه 9 دی و گرامیداشت و بازخوانی و درس گرفتن از آن، بصیرت امروز ما را افزایش می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی

به گزارش ایکنا، حجت ‌الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت سالروز 9 دی 1388و ضرورت زنده نگه داشتن آن گفت: حادثه 9 دی به تاریخ نپیوسته است و روشنگر حال و آینده ماست که در آیه 9 سوره احزاب به آن اشاره شده است و خداوند می فرماید بعضی یادها را زنده نگه دارید و 9 دی یکی از آن ایام است.

وی افزود: این ایام در قرآن نعمت الهی یاد شده است که مبنای این آیه مقومت مؤمنان حول محور پیامبر(ص) در مقابل کفار و مشرکان است و حماسه 9 دی نیز چنین میدانی است.

حاجتی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار تأکید کردند عرصه نبرد امروز شبیه عرصه نبرد جنگ احزاب در صدر اسلام است و لذا زنده نگه داشتن یاد این ایام، یک دستور الهی است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: 9 دی روز تجلی قدرت خدا بود که از آستین دست ملت ایران بیرون آمد و ملت ایران با صبر و بصیرت در میدان جنگ نرم در مقابل دشمن ایستادند و دشمن را با شکست مواجه کردند.

وی ابراز کرد: امروز هم با همین دشمن مواجه هستیم و لذا از 9 دی و بصیرت مردم در آن روز باید امروز نیز درس بگیریم چون دشمن دوباره آمده و صد باره هم خواهم آمد. زیرا دشمن، دشمنی می کند تا جبهه حق بر او غلبه نکند اما این بار دشمن با مطالعه و امادگی بیشتر آمده است.

حاجتی با بیان اینکه جنگ اخیر یک جنگ ترکیبی بود، گفت: این جنگ دارای ابعاد فرهنگی، امنیتی، روانی، اقتصادی و سیاسی بود و به تعبیری یک جنگ کامل بود و در مواجهه با این دشمن نیازمند یک بصیرت هستیم و این نیازمند بازخوانی و واکاوی باطن 9 دی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا دشمن کمر به نابودی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بسته است، گفت: اغتشاشات طراحی شده اخیر از سوی دشمن اتفاقا نشانه قوت و عمق قدرت و نفوذ انقلاب اسلامی بود و به همین دلیل دشمن به طراحی فتنه ها روی آورده است و شرط اصلی غلبه بر فتنه ها، بصیرت است و حماسه 9 دی و گرامیداشت و بازخوانی و درس گرفتن از آن، بصیرت امروز ما را افزایش می دهد.


وی اظهار کرد: درس دوم و عبرت آموز حماسه 9 دی نقش ولایت و جمع شدن مردم حول این محور است. دشمن در اغتشاشات اخیر حمله به این رکن رکین انقلاب؛ ولایت و رهبری را هدف قرار داد زیرا وحدت حول محور ولایت و یاری رهبری باعث می شود هیچ قدرتی نتواند بر او غلبه کند.

حاجتی تصریح کرد: دشمن در این جنگ ترکیبی اولین سنگری که مورد هدف قرار داد، رهبری بود و دیدیم قبل از شروع این فتنه نیز بحث وفات رهبری را پررنگ کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان اظهار کرد: دشمن متوجه شده که ولایت فقیه نقطه قوت و قدرت نظام و انقلاب است و لذا در این فتنه نوک پیکان حمله آنان به این رکن اصلی بود. بنابراین ما در مقابل این برنامه دشمن باید به امام انقلاب اعتقاد و اعتماد همراه با عشق داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha